تازه های سایت

کد مطلب: 35718
10. ارديبهشت 1397 - 21:01
فرماندار نهاوند بابیان اینکه بازگشت اعتبارات درنظرگرفته شده برای توسعه شهرستان نهاوند خیانت به مردم و دولت است، گفت: وضعیت اشتغال نهاوند خوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند که با حضور دهیاران در سالن جلسات شهدای فرمانداری نهاوند برگزار شد، گفت:  ذکر داشته‌ها به معنای بی مشکل بودن و ذکر نداشته ها به معنای کم‌کاری نیست اما می‌خواهیم راستی آزمایی انجام دهیم.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه سهم شهرستان نهاوند در بخش اشتغال روستایی و عشایری ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: به گفته رئیس اداره کار شهرستان از مقدار اعتبار تنها ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان جذب‌شده است.

یا نهاوند بیکار ندارد و آمارها دروغ است یا اینکه کار ما ایراد دارد

وی با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۶ درصد بوده و فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال‌زایی در روستاها است، تأکید کرد: با این تفاسیر که در حال حاضر حدود ۱۴ میلیارد تومان بلاتکلیف مانده یا بیکار نداریم که اشکال ندارد این مبلغ برگشت بخورد یا اینکه بیکار داریم اما جایی از کار ما ایراد دارد.

ناصری عنوان کرد: دهیاران، روسای ادارات و بخشداران تا پایان خرداد بیشتر فرصت ندارند تا از اعتباری که دولت برای رفع بیکاری در روستاها در نظر گرفته استفاده کافی صورت گیرد.

فرماندار نهاوند با اشاره به صحبت های مطرح شده در کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند طی هفته گذشتهگفت: گفته مدیرکل نعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان در خصوص اینکه اوضاع اشتغال شهرستان خوب نیست؛ صحیح است.

وی با تأکید بر اینکه باید واقع‌بین باشیم و دنبال بهانه گرفتن و حاشیه نباشیم، خطاب به رئیس اداره کار نهاوند، گفت: اگر کارگروه اشتغال به این صورت است و علامت‌هایی که از این کارگروه دیده می‌شود حرفی برای گفتن نمی‌ماند.

ناصری بابیان اینکه دولت و نظام امکانات خوبی فراهم کرده است، گفت: اگر من در بدنه دولت کار نکنم و به وظایف خود آشنا نباشم گناه دولت چیست؟ این‌طور پیش برود باید کارگروه اشتغال را تعطیل کنیم.

بخشداران و دهیاران به‌صورت ویژه در حوزه اشتغال‌زایی روستایی وارد عمل شوند

وی ادامه داد: ضمن احترام به مردم نهاوند من این نوع خدمت و کار کردن را قبول ندارم بنابراین از هم‌اکنون تا پایان خرداد به بخشداران، دهیاران و روسای ادارات مربوط مأموریت می‌دهم که در راستای اشتغال‌زایی و ارائه طرح قابل‌قبول در استان وارد عمل شوند و در این راستا نیز هر هفته گزارش‌گیری می‌شود.

فرماندار نهاوند با اظهار به اینکه نفر اول می‌ایستم و کار می‌کنم و از شما هم کار می‌خواهم، عنوان کرد: اگر یک ریال از این اعتبار ۱۴ میلیاردی که به ایجاد اشتغال در شهرستان اختصاص داده‌شده برگشت بخورد خیانت به مردم است.

وی ادامه داد: از فردا نماینده اداره کار با مدیریت بخشداران و نماینده ادارات مربوط همچون صنعت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی با دهیاران و مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و هفته آینده نیز همین روز از بخشداران گزارش کار می‌خواهم.

ناصری با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان نهاوند در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و غیره گفت: اشتغال خط قرمز من است چراکه افزایش بیکاری لکه ننگ است و اگر بروم بقیه مدیرانی را که کار نکردند هم می‌برم.

اشتغال با حرف درست نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه ارائه طرح در شهرستان تنها با تشکیل پرونده به نتیجه نمی‌رسد و نیازمند پیگیری است، گفت: طرحی که صاحب نداشته باشد به نتیجه نمی‌رسد و روسای ادارات و بخشداران نباید منتظر بنشیند که کمیته فنی به شهرستان بیاید و طرح بررسی کند بلکه به‌اتفاق کارشناسان مجرب به استان بروید حتی اگر بگویند گروه سرود آورده‌اید.

فرماندار نهاوند با اشاره وجود بیکاری در شهرستان و آمار دورقمی آن در شهرستان نهاوند، گفت: اگر بخواهیم این روال را ادامه بدهیم سال آینده همچنین شبی باید میراث دار بیکاری ۳ رقمی باشیم.

ناصری با اشاره به عدم اطلاع‌رسانی در حوزه روستاها و همچنین عدم آشنایی دهیاران با این موضوع، اظهار کرد: متأسفانه اشتغال مثل سایر حوزه‌ها نیست و با حرف درست نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل در شهرستان‌ها انجام نمی‌شود، گفت: ما برای حضور در ستاد تسهیل استان نیازمند یکپارچه شدن صحبت‌ها و دریافت اطلاعات از ادارات مشابه شهرستانی هستیم به همین خاطر در اولین فرصت این جلسه نیز با حضور متولیان برگزار خواهد شد.

فرماندار نهاوند افزود: به خاطر مسائل جزئی پرونده‌ها انباشته می‌شود چراکه صاحب، دلسوز و پیگیری وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات بعد عذرخواهی نمی‌کنم و از مدیران عملکرد واقعی و شفاف می‌خواهم، عنوان کرد: ما به دولت خیانت می‌کنیم چراکه با عملکرد خود مردم را بدبین کرده‌ایم و به اینجا می‌رسیم که مردم برداشت سوء از ما دارند.

ناصری افزود: دهیاران ظرفیت مهمی هستند لذا از آن‌ها می‌خواهم وارد عمل شوند و در هر بخشی که دهیاران توانستند بیشترین اعتبار از این ۱۴ میلیارد مانده را جذب داشته باشند ۳ نفر برگزیده معرفی می‌شود.

در ادامه نیز دهیار روستای امبر قمر از توابع بخش زرین‌دشت خطاب به فرماندار نهاوند، گفت:  عمده‌ترین مشکل در شهرستان عدم پاسخگویی مناسب در این خصوص است چراکه مردم و افرادی که به دنبال اشتغال‌زایی هستند از اداره‌ای به اداره‌ای دیگر فرستاده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما