تازه های سایت

کد مطلب: 35697
30. فروردين 1397 - 1:32
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در حال حاضر سه طرح آموزشی و فرهنگی با 30 میلیارد ریال اعتبار توسط خیران مدرسه ساز این شهرستان در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا غلامی در نشست شورای آموزش و پرورش نهاوند افزود: این طرح ها شامل واحد آموزشی 16 کلاسه دکتر حمیدی با اعتبار 24 میلیارد ریال که اعتبار آن به طور 100 درصد از سوی خیر تامین شده و در حال حاضر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفته دولت بهره برداری شود.

وی 2 طرح دیگر در حال اجرا را به صورت مشارکتی دولتی عنوان کرد و افزود: واحد آموزشی 12 کلاسه رضا نصرتی با سه میلیارد اعتبار خیری و همچنین مجتمع فرهنگی پای قلعه با سه میلیارد ریال اعتبار خیری از دیگر طرحهایی است که عملیات اجرایی آنها به صورت مشارکتی در حال انجام است و بخشی از اعتبار مورد نیاز آن از محل منابع دولتی تامین می شود.

غلامی از برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز نهاوند در اوایل اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: به منظور جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز مراکز بخش های تابعه نهاوند، این جشنواره هفتم اردیبهشت ماه در بخش زرین دشت نهاوند برگزار می شود.

وی مشارکت خیران در امر مدرسه سازی نهاوند را در سالیان اخیر خوب توصیف کرد و گفت: در چند سال اخیر با تلاشهای مجمع خیرین مدرسه ساز نهاوند ، مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی با روند رو به رشدی برخوردار بوده و تاکنون در خصوص میزان تعهدات پذیرفته شده ، این شهرستان توانسته در چندین سال رتبه برتر استان را کسب کند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند ادامه داد: از ابتدای فعالیت مجمع خیران تاکنون 13 آموزشگاه با بیش از 100 کلاس درس به طور صد در صد توسط خیران احداث شده و 12 واحد آموزشی دیگر نیز با اعتبارات خیری دولتی تحویل آموزش و پرورش شده است.

غلامی افزود: وضعیت فیزیکی مدارس این شهرستان با توجه به قدمت بالای ساخت آنها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست لذا امسال هفت واحد آموزشی که وضعیت آنها نگران کننده بود به نوسازی مدارس معرفی شده اند وانتظار می رود با توجه به زلزله خیز بودن نهاوند در زمینه تامین اعتبار در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به رایزنی مجمع خیران امسال تعهد ساخت یک واحد آموزشی از سوی یکی از خیران خارج از کشور پذیرفته شده که همزمان با برگزاری جشنواره عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

در شهرستان نهاوند خیران مدرسه ساز تاکنون 13 واحد آموزشی را به طور 100 درصدی و 12 واحد آموزشی دیگر را با مشارکت منابع دولتی احداث کرده اند.

در حال حاضر 20 درصد از مجموع 24 هزار نفر دانش آموز نهاوند در مدارس خیر ساز مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام /

دیدگاه شما