تازه های سایت

کد مطلب: 35540
6. فروردين 1397 - 8:59
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از بازدید ۵۳هزار گردشگر و مسافر نوروزی از نهاوندخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با اعلام این خبر گفت: از آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان و شروع مسافرت های نوروزی به نهاوند از27اسفندتا ظهر امروز بیش از ۵۳ هزار, گردشگر از مراکز تاریخی تفریحی بهشت گمشده ایران دیدن کرده اند.

وی  اظهار داشت: ۴هزار نفر گردشگر در مراکز و محل های مورد نظر مانند مدارس و مراکز اقامتی به اسکان داشته اند.
 وی گفت: مرجع آماری ما بر اساس قبض های صادر شده در سراب ها و بلیت های ارائه شده در موزه ها و مراکز دیدنی شهرستان می باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند افزود: از 27اسفندماه تا امروز بیش از۵۳ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تفریحی تاریخی مانند سراب‌ها و موزه‌ها بازدید کردند.

وی عنوان کرد: شهرستان نهاوند با قدمت نزدیک به 7هزارسال دارای 210 آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی ثبت‌شده است و وجود 17 سراب پرآب و خروشان و 286 دهنه چشمه و جنگل‌های سرسبز باعث جذب گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور در ایام نوروز به این شهرستان شده است.

وی گفت: از27 اسفند ماه پارسال تاکنون ۵۳ هزار مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان نهاوند سفر کردند و از سراب‌های تفریحی و گردشگری گیان، گاماسیاب و فارسبان ملوسان کنگاورکهنه بازدید کردند.

جانجان بیان کرد: از مجموع 210 اثر تاریخی و فرهنگی نهاوند تعداد 100 اثر آنها به ثبت آثار ملی در کشور رسیده که مهمترین آنها عبارت‌اند از حمام حاج‌آقا تراب، موزه شهدا، مسجد جامع بازار، تپه گیان، قلعه سام گبری در روستای بابا قاسم، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد، امام‌زاده ابراهیم، امام‌زاده جعفر، مسجد حاج خدا رحم موزه فرهنگ و تاریخ و ده‌ها آثار دیگر که همگی سبب رونق گردشگری شده‌اند.

وی گفت: روزانه به‌طور متوسط ۴ تا ۶هزار نفر از سه موزه مردم‌شناسی، تاریخ و فرهنگ و شهدا و سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان وکنگاورکهنه بازدید می کنند که سال گذشته کل بازدید های نوروزی نزدیک به 120 هزار نفر بود وامسال بیش از 20 درصد رشد ورود مسافر وگردشگر به نهاوند را داشته ایم.

وی افزود: گردشگران و مسافران نوروزی از روستای ملوسان که یکی از روستاهای منحصر به‌ فرد و زیبای نهاوند است به خاطر ده‌ها چشمه و یک سراب زیبا و منطقه شکار ممنوعش که به مساحت 10000 هکتار در 24 کیلومتری شمال غربی نهاوند است مورد استقبال خوبی از گردشگران نوروزی قرار گرفت و قرار است در 6 فروردین جشن نوروزگان در این روستا با حضور مردم مسئولان و گردشگران برگزار می شود.

جانجان همچنین از برگزاری مراسم ویژه نوروزگاه ها در روستاهای هدف گردشگری، مسیر گردشگری و زیبای شهرستان با برنامه های شاد و محلی در روز۶ فروردین خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما