تازه های سایت

کد مطلب: 35392
22. اسفند 1396 - 9:54
برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها با قوانین و مقررات مرتبط با چهارشنبه آخر سال بخشی از این قوانین در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نقش خانواده‌ها در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال برای فرزندان مهم و مؤثر است بنابراین باید با آگاهی بخشی به آن‌ها زمینه بروز حوادث جانی و مالی را کاهش داد.

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال آگاهی بخشی به نوجوانان و خانواده‌ها در مورد مقررات مرتبط با چهارشنبه‌سوری می‌تواند در آموزش آن‌ها و جلوگیری از بروز خسارت مؤثر باشد.

معاونت اجتماعی پلیس شهرستان نهاوند با توجه به نزدیک شدن به این ایام بخشی از این قوانین را برای استفاده شهروندان در اختیار آن‌ها قرار داده است.

*** خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و مرتکبین مطابق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، مجازات خواهند شد.

*** استفاده از مواد منفجره و محترقه در اماکن عمومی، اخلال در نظم و آسایش عمومی محسوب و برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی مستوجب حبس از 3 ماه تا 1 سال و تا 74 ضربه شلاق است.

*** چنانچه براثر استفاده از مواد منفجره و محترقه در اماکن عمومی برای اطفال وزنان مزاحمت ایجاد شود، مرتکبین مطابق ماده 619 قانون مجازات اسلامی به حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

*** آتش زدن اموال متعلق به دیگران به‌وسیله مواد منفجره طبق ماده 678 قانون مجازات اسلامی 2 تا 5 سال حبس دارد.

*** چنانچه استفاده از مواد منفجره و محترقه موجب ایراد صدمات بدنی و جانی به دیگران شود مرتکب، حسب مورد به قصاص یا دیه محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما