تازه های سایت

کد مطلب: 35205
28. تير 1396 - 9:33
مدیر منابع طبیعی نهاوند گفت: شایعه آتش سوزی دیشب تپه تاریخی گیان صحت ندارد، آتش سوزی دیشب متعلق به زمین های کشاورزی مسیر روستای گیل آباد بوده است.

علی دهپهلوان در گفت و گو با پایگاه خبری گرو، گفت: وسعت ذخیره‌گاه‌های جنگلی نهاوند 5 هزار و 788 هکتار است که این ذخیره‌‌اه‌ها دارای درختانی مانند بلوط، بادامک و گونه‌های گیاهی چون زالزالک، داغداغان و گلابی وحشی است.

وی اظهار داشت: بدون شک مردم مهم‌ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برعهده دارند و بدون مشارکت مردم منابع طبیعی به تنهائی نمی‌تواند عرصه‌های منابع طبیعی را حفظ کند.

مدیر منابع طبیعی نهاوند گفت: شایعه آتش سوزی دیشب تپه تاریخی گیان صحت ندارد، آتش سوزی دیشب متعلق به زمین های کشاورزی مسیر روستای گیل آباد بوده است.

وی گفت: پس از انتشار خبر آتش‌سوزی منطقه گیان نهاوند در فضای مجازی و پخش خبر از رسانه‌های دیداری و شنیداری، با علم به صحیح بودن این موضوع به همراه فرماندار، بخشدار و شهردار گیان از جنگل گیان بازدید به عمل آمد.

دهپهلوان گفت: حتی یک متر از جنگل گیان هم طعمه حریق نشده و اخبار انتشاریافته توسط برخی رسانه‌ها صحت ندارد و غیر قابل قبول است.

مدیر منابع طبیعی نهاوند افزود: نباید به اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی استناد کرد و آن را ملاک انتشار خبر قرار داد بلکه باید برای انعکاس خبر صحیح با مسوول مربوطه مراجعه و گفت‌وگو کرد.

دهپهلوان افزود: اهالی منطقه گیان و مسوولان شهرستانی همواره همکاری و تعامل مطلوبی با محافظان منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب، تصرف و آتش سوزی عرصه‌های طبیعی داشته‌اند.

وی در پایان گفت: همانطور که در تصویر زیر می بینید تپه تاریخی گیان کاملا سالم است و دچار آتش سوزی نشده است.

دیدگاه شما