تازه های سایت

کد مطلب: 35188
10. اسفند 1396 - 13:15
سومین گمرک استان همدان در شهرستان نهاوند افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، گمرک نهاوند به عنوان سومین گمرک در استان همدان پس از شهرستان‌های همدان و ملایر افتتاح شد تا تجار و صادرکنندگان این شهرستان برای ارسال و صادرات محصولات خود نیازی به حضور در گمرکات ملایر یا همدان نداشته باشند.

این گمرک در رویه صادرات فعالیت داشته و تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌توانند اظهار کالای صادراتی خود را از این گمرک انجام دهند تا فعالیت آن نیز توجیه داشته باشد.

مدیرکل گمرک استان همدان در حاشیه افتتاح گمرک نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: توسعه گمرکات در سطح استان به عنوان یکی از اصول در تامین زیرساخت‌های صادراتی است تا صادرکنندگان برای صادرات کالای خود مشکلی نداشته باشند.

جمال خشوعی با تأکید بر اینکه تسهیل امور صادرات و رضایتمندی صادرکنندگان به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی گمرک همدان است، عنوان کرد: تلاش بر این است تا صادرکنندگان استان همدان به جای اظهار کالای صادراتی از سایر گمرکات، همدان را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد صادرکنندگان استان همدان نسبت به سال‌های قبل دو برابر شده است، تصریح کرد: توسعه صادرات غیرنفتی تنها بر عهده گمرک همدان نبوده و دستگاه‌های موجود در این زنجیره باید نسبت به این هدف اقدام کنند.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: گمرک همدان به دلیل ارائه خدمات مناسب به تجار و صادرکنندگان در جشنواره شهید رجایی استان همدان به جهت ارتقا عملکردی شاخص‌های اختصاصی و عمومی توانست رتبه برتر را کسب کند.

وی بیان کرد: گمرک استان در سال‌های قبل صادراتی با آمار منفی و کاهش داشت که با برنامه‌ریزی مناسب موفق به افزایش و مثبت شدن صادرات شدیم.

خشوعی اظهار کرد: گمرک استان همدان تمام تلاش خود را بر این داشته تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالاهای وارداتی انجام داده است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا تجار و صادرکنندگان بیشتری میل و رغبت برای صادرات کالا از گمرک همدان داشته باشند.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار کرد: از سوی دیگر انتظار می‌رود تجار و صادرکنندگان استان همدان نیز تنها به بازار برخی کشورهای همسایه تکیه نکرده و نسبت به شناسایی و کشف بازارهای جدید و بکر اقدام کنند چراکه مابقی استان‌های ایران در تجارت با کشورهای همسایه گوی سبقت را از همدان ربوده‌اند و نیاز است بازارهای جدید صادراتی برای همدان ایجاد کرد.

وی افزود: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند زیرا در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما