تازه های سایت

کد مطلب: 35056
30. بهمن 1396 - 8:25
سحرگاه 30 بهمن سال 52 سالروز پرواز کبوترهای خونین بالی است که عاشقانه به‌فرمان امام خوبی‌ها لبیک گفتند و به مبارزه علیه طاغوت بر خواستند و مظلومانه به دستور مستقیم شاه خائن جان خویش را درراه انقلاب اسلامی تقدیم کردند و آسمانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مردم دیار قهرمان نهاوند در طول سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تقدیم عزیزترین فرزندانش نام خود را در تاریخ پرافتخار کشورمان جاودانه کرده است و بر خود می‌بالد که اولین شهری در کشور بوده در 15 آبان ماه سال 57 باافتخار مجسمه شاه خائن را به زیر کشیده است.

رشادت‌ها و شجاعت‌های مردم کهن شهر نهاوند اما به این تاریخ و ایام انقلاب ختم نمی‌شود بلکه دیار قهرمانان مفتخر است که در سال‌های خفقان رژیم ستم‌شاهی در اوایل دهه 50 با تشکیل اولین حلقه‌های مبارزاتی برعلیه ظلم و فساد طاغوتی نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات مردم انقلابی کشورمان برعلیه شاه ایجاد کرده است.

در سال 51 و در سال‌های سیاه و خفقانی رژیم پهلوی که کسی جرئت اعتراض به علیه ظلم آشکار خاندان پهلوی را نداشت 6 نفر از جوانان باایمان و شجاع شهرستان نهاوند با هدایت‌های معلمی بااخلاق و انقلابی به نام حاج محمد طالبیان گروهی را تشکیل دادند و نام ابوذر از صحابه پیامبر اسلام را بر این گروه نهادند و مرامنامه و برنامه خودسازی ویژه‌ای را برای خود انتخاب کردند.

این گروه در سال ۱۳۵۱ در شهر نهاوند با مشی اسلامی و با انتخاب نام و فریاد ابوذر درراه جهاد مسلحانه پنهانی علیه شاه قرار گرفتند و با تدوین ایدئولوژی و برنامه عملی به خودسازی و خودشناسی، آگاه‌سازی توده‌های مردم همت گماشتند.

گروه ابوذر نهاوند به پیشنهاد بهمن منشط و با استقبال سایر اعضا مانند ولی‌الله سیف، عباد الله خدا رحمی، روح‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی، ماشاالله سیف تشکیل شد.

این 6 جوان نهاوندی به مبارزه علیه حکومت شاه اقدام کردند و در مقابل این رژیم سفاک ایستادگی و مقاومت کردند و فعالیت‌ها و مبارزات بسیاری علیه رژیم ستم‌شاهی انجام دادند و پس از چندین ماه مبارزه سرانجام این گروه انقلابی دستگیر شدند.

گروه ابوذر نهاوند سرانجام در تیرماه ۱۳۵۲ پس از دستگیری و تحمل شکنجه‌های فراوان و گذراندن چندین جلسه محاکمه در سحرگاه 30 بهمن‌ماه 52 در میدان چیتگر تهران با دستور مستقیم شاه خائن توسط سربازان جهل و خصم رژیم تیرباران و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهادت این جوانان انقلابی در آن شرایط سخت و دشوار باعث شد تا نهاوند جزو نخستین شهرهای پیشرو در انقلاب باشد و شهادت انها به‌عنوان نقطه عطفی زمینه را برای مبارزات مردم برعلیه حکومت طاغوت فراهم کند و در به ثمر رسیدن این انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی برای همیشه نام این شهر را بر تارک تاریخ این دیار ماندگار و شناخته شود.

برنامه خودسازی و مرامنامه ابوذران شهید نهاوند که همگی ملزم به اجرای آن بودند:

"" هر حرکت و سکون جز به یاد خدا و برای خدا نباشد، نماز در اول وقت خوانده شود و در هفته یک روز روزه گرفتن، نماز به جماعت خوانده شود و یک ساعت تأمل درآیات قرآن در هر صبح، نماز شب خواندن، دوری از گناهان کوچک و ترک مکروهات، اجتناب از دروغ و غیبت و تهمت و صداقت در گفتار و کردار، اجتناب از خوردن غذاهای لذیذ و میوه و کمک به افراد در هر شرایط، امربه‌معروف و نهی از منکر و خوش‌رویی با افراد خانواده و دیگران، احسان به حیوانات خواندن درس‌های مدرسه و دو سه ساعت مطالعه غیردرسی، یک ساعت تفکر درباره مسائل و جمع‌آوری مطالب، حداقل سه‌ربع نرمش و ورزش در روز، هفته‌ای یک‌بار کوهنوردی و هفته‌ای یک‌شب شکنجه شدن، بررسی اعمال روزانه و انتقاد از خویش و در نظر گرفتن کلیه مسائل امنیتی """

در ادامه تصاویر و وصیت‌نامه شهدای گران‌قدر گروه انقلابی ابوذر نهاوند را مشاهده می‌کنید

 

1568838

1568833

1568835

1568836

1568834

1568837

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

الان خبرسراسری پخشش نمی کنه ؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما