تازه های سایت

کد مطلب: 35055
30. بهمن 1396 - 8:23
فرماندار نهاوند گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای رویداد فرهنگی گردشگری همدان اختصاص یافته است و باید تلاش کنیم که شهرستان نهاوند سهم خود را از این اعتبارات بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در چهارمین ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نهاوند که ظهر امروز با محوریت برگزاری همایش تخصصی گردشگری در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان نهاوند با توجه به تعداد طرح‌ها و جشنواره‌هایی که در حوزه گردشگری برگزار می‌کند از این ‌میزان اعتبار بهره‌مند می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 50 میلیون تومان به‌عنوان اعتبار اولیه به همایش تخصصی گردشگری نهاوند اختصاص یافته که البته این تنها به‌عنوان اعتبار اولیه اختصاص یافته است و بسته به این‌که شهرستان تا چه حد مطالبات در حوزه گردشگری داشته باشد این رقم اعتباری متغییر خواهد بود.

حمیدوند افزود: جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، فرهنگ، آئین و رسوم و سایر ویژگی‌ها و ظرفیت شهرستان را در ایام نوروز به مسافران معرفی کنیم و نمایش دهیم.

وی عنوان کرد: باید در ایام نوروز آنچه مورد نیاز مسافران است با نیت معرفی و تبلیغ برای شهرستان مهیا کنیم لذا برای این کار باید کیفیت فعالیت‌ها را مدنظر قرار دهیم زیرا اگر می‌بینید بعضی از شهرها در سطح کشور مطرح شده‌اند به خاطر این است ‌که به این موارد توجه ویژه دارند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: بنابراین باید تلاش کنیم که  جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهرستان، آئین و فرهنگ و سایر ویژگی‌های شهرستان را به مسافران نوروزی معرفی کنیم تا علاوه بر این‌که خاطره خوبی از سفر به نهاوند در ذهن داشته باشند باعث افزایش جذب گردشگر برای شهرستان شود.

حمیدوند اظهار داشت: شهرداری به ورودی‌های شهر بیشتر توجه کند و با  گل‌کاری میدان‌ها و بلوارها و همچنین ارائه غذاهای سنتی و سوغات شهرستان مثل کلوا، خمیر سنل، گز آردی نقل و دیگر تولیدات، شهرستان را معرفی کنیم و البته باید مباحث بهداشتی و بسته‌بندی‌های مناسب محصولات را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: رویداد 2018 را نیز در پیش داریم موقعیت مناسبی است که نهاوند را در سطح ملی و بین‌المللی بهتر معرفی کنیم تا از این طریق بتوانیم برای شهرستان سرمایه‌گذار جذب کنیم.

در ادامه این جلسه نیز رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان این‌که 9 میلیارد تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی عشایری معرفی شده است، اظهار داشت: از این میزان تسهیلات چهار میلیارد تومان معرفی به بانک داشته‌ایم.

محسن جانجان افزود: به موازات همایش تخصصی گردشگری نهاوند در اردیبهشت سال آینده، برای معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری در نهاوند در سراب‌های نهاوند نیز جشنواره‌هایی برگزار خواهد شد که با توجه به این‌که در این جشنواره‌ها سرمایه گذاران و گردشگرانی از اقصی نقاط کشور حضور خواهند داشت که امیدواریم این جشنواره و همایش بتواند به جذب سرمایه گذار در نهاوند بیانجامد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما