تازه های سایت

کد مطلب: 35040
29. بهمن 1396 - 9:43
فرمانده سپاه نهاوند گفت: یادواره 850 شهید سرافراز شهرستان نهاوند و 6 شهید گروه انقلابی ابوذر روز دوشنبه با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در مصلا نهاوند برگزار می‌شود.

سرهنگ کامران کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: مردم مؤمن و شهیدپرور شهرستان نهاوند در طول سال‌های دوران دفاع مقدس با تقدیم 850 شهد سرافراز پایبندی خود به آرمان‌های نظام مقدس اسلامی نشان دادند.

وی اظهار داشت: فرزندان غیور نهاوند در جنگ تحمیلی رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند که تقدیم این شهدا و تقدیم صدها جانباز، آزاده و رزمنده دلاور نشان‌دهنده این رشادت‌ها و دلاورمردی‌ها است.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم مؤمن نهاوند همواره با حضور در عرصه‌های مختلف به همگان نشان دادند که همیشه یار و یاور انقلاب هستند.

وی بیان داشت: امروز نیز وظیفه همه ما خدمت به مردم و ادامه دادن راه شهدای عزیز نهاوند است که برگزاری یادواره‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از راه‌های انتقال فرهنگ مقاومت و ایثار در بین جوانان است.

کریمی گفت: مردم انقلابی نهاوند حتی در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با تقدیم شهدای گروه انقلابی ابوذر برای همیشه نامشان را جاودانه کردند.

وی ادامه داد: در سال 52 و در سال‌های اوج خفقان رژیم ستم‌شاهی 6 جوان مؤمن شهرستان نهاوند با تشکیل گروهی انقلابی بانام ابوذر، علیه ظلم و ستم قیام کردند و به نقطه عطفی در مبارزات علیه حکومت پهلوی تبدیل شدند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: این جوانان مؤمن و شجاع پس از مبارزات علنی بر ضد رژیم ستم‌شاهی پس از دستگیری در سحرگاه 30 بهمن سال 52 با دستور مستقیم شاه خائن مظلومانه در تهران به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: به‌رسم هرساله امسال نیز در تاریخ 30 بهمن‌ماه و به مناسبت سالگرد شهادت این عزیزان و با یاد 850 شهید شهرستان نهاوند مراسم یادواره شهدا در مصلا نماز جمعه نهاوند برگزار می‌شود.

کریمی گفت: این مراسم ساعت 10 صبح روز دوشنبه با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار نهاوند برگزار می‌شود و سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما