تازه های سایت

کد مطلب: 34687
6. بهمن 1396 - 11:11
امام جمعه نهاوند گفت: فساد اخلاقی که در سالیان اخیر به دلیل استفاده نادرست از فضای مجازی گسترده تر شده عامل اصلی طلاق و افزایش آن در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در نشست شورای فرهنگ عمومی نهاوند افزود: وضعیت فرهنگی امروز جامعه و فساد اخلاقی باعث شده که زن و مرد نسبت به هم دلسرد شده و به فکر جدایی بیفتند.
وی استفاده نادرست و بی رویه از فضای مجازی را عامل گسترش فساد در بین خانواده ها ذکر کرد و افزود: استفاده بی رویه از فضای مجازی باعث شده که زن و مرد دیگر به هم علاقه ای نداشته باشند و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.
امام جمعه نهاوند در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد مانع بر سر راه انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی مانع تراشی و جلوگیری از ارایه خدمت به مردم است.
وی گفت: آنچه که باعث شده با وجود همه توطئه های دشمن این انقلاب تا کنون دوام بیاورد و دشمن خلع سلاح شود ایمان مردم و دیگری خدماتی است که نظام به مردم ارائه داده و باعث دلگرمی و امید آنان شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاوند خدمت به مردم را در آستانه دهه فجر از جمله عوامل پایبندی آنان به نظام عنوان کرد و گفت: مردم باید خدمت ببینند و ناراضی نباشند.
معاون فرماندار نهاوند نیز گفت: خدمت به مردم و به ویژه محرومان از اهداف عمده جمهوری اسلامی است که خدمات بهزیستی و کمیته امداد نشان می دهد که نظام برای حمایت از اقشار ضعیف برنامه دارد .
رضا سلامتی اضافه کرد: دولت امسال چهار طرح اعتباری برای اشتغالزایی در روستاها تعریف کرده و صدها هزار میلیارد ریال برای آن اعتبار در نظر گرفته تا بتواند مساله اشتغال را بهبود دهد .
وی افزود: از دیگر اقداماتی که دولت برای حمایت از بخش اشتغال و جوانان داشته افزایش وام ازدواج از 100 میلیون ریال به 150 میلیون ریال از سال آینده و همچنین قطع یارانه افراد غیر نیازمند و صرف آن در بخش اشتغال است.
وی تشکیل اتاق فکر و استفاده از مشاوران متخصص را برای رفع مشکلات ضروری دانست و گفت: مدیران به علت درگیر شدن در کارهای اجرایی قادر به بررسی تخصصی همه مسائل نیستند لذا باید از مشاوران به صورت عملیاتی استفاده کرده و یک اتاق فکر متشکل از افراد صاحب نظر و همچنین دانشگاهیان تشکیل دهند و مسائل مختلف اجتماعی مانند بحث طلاق و یا دیگر موارد را در این کمیته ها مورد بررسی قرار دهند.
سلامتی گفت: طلاق در این شهرستان رو به افزایش است به گونه ای که در 10 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 میزان طلاق 18 درصد افزایش داشته و بر عکس میزان ازدواج در همین مدت 10 و نیم درصد کاهش داشته که این آمار خوبی برای این شهرستان نیست و باید دلایل آن توسط کمیته های تخصصی شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد.
شورای فرهنگ عمومی نهاوند در جلسه امروز خود به بحث طلاق پرداخت و مصوباتی نیز در این زمینه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما