تازه های سایت

کد مطلب: 34672
5. بهمن 1396 - 9:57
فرماندار نهاوند به همراه تعدادی از روسای ادارات این شهرستان با حضور در دو روستای نهاوند از نزدیک با مردم صحبت کردند و پیگیر حل مشکلات انها شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، تعدادی از مسئولان به همراه فرماندار نهاوند به‌قصد بررسی و رفع مشکلات دو روستای "ده حیدر " و "گل حیدر " در این دو روستا حضور یافتند و از نزدیک با مردم دیدار کردند و مردم نیز به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

در این دیدار در خصوص بررسی مشکلات و توسعه طرح گردشگری از این روستاها بازدید شد و هریک از مدیران در مورد حوزه مسئولیت خود به رفع و پیگیری مشکلات مردم این دو روستا اقدام کردند.

 کریم حمیدوند فرماندار نهاوند در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای این دو روستا برای جذب گردشگر گفت: با توجه به رویداد مهم گردشگری همدان ۲۰۱۸ باید از این فرصت مناسب فرصت برای تبدیل گردشگری به ثروت استفاده کنیم.

 

1537993

 

وی اظهار داشت: برگزاری این رویداد مهم از راه‌های مهم معرفی استان همدان و همچنین شهرستان نهاوند به جهان محسوب می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی این مناطق باید از این فرصت استفاده کنیم.

فرماندار نهاوند افزود: شهرستان نهاوند باوجود داشتن سراب‌های پر آب و طبیعت بکر و خدادادی حرف‌های زیادی برای گفتن درزمینهٔ صنعت گردشگری دارد و این دو روستا نیز در کنار چند روستای دیگر که در دامنه زیبای کوهستان گرین قرار دارند می‌توانند در این زمینه حرف برای گفتن داشته باشند.

در ادامه آیت صالحی بخشدار مرکزی نهاوند از اجرای طرح گردشگری برای کمک به توسعه و رونق اقتصادی روستاهای هدف خبر داد و گفت: این طرح باعث اشتغال‌زایی محلی و ایجاد ثروت می‌شود.

 

1537990

 

وی اظهار داشت: با بهسازی محیط، بستر مناسبی برای جذب و پذیرایی از گردشگران فراهم‌شده و روستاییان از مزایای اقتصادی حضور گردشگران در روستاها بهره‌مند می‌شوند.

صالحی گفت: امروز نیز حضور دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در این دو روستا به خاطر رفع موانع بهسازی محیط روستا و کمک به گردشگری شهرستان نهاوند است.

نثاری مدیر بنیاد مسکن نهاوند نیز در مورد اقدامات صورت گرفته برای بهسازی روستای "ده حیدر " گفت: دیواره سازی و بهسازی مسیل عبوری از محدوده مسکونی روستا به میزان ۴۵۰ متر طول، اجرای حفاظ فلزی روی دیواره به میزان ۳۳۰ متر طول، احداث دو دهانه پل اصلی روی این مسیل، اجرای آسفالت مسی ورودی روستا به میزان ۲۳۰۰ مترمربع، لایروبی مسیل در دو مرحله بااعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

 

1537992

 

وی عنوان کرد: با توجه به زدن خط تخریب واحدهای دارای تعریض مسیر اصلی روستا توسط این بنیاد در سال جاری، مقرر گردید پس از انجام تعریض‌ها پیگیری لازم در خصوص تخصیص اعتبار بهسازی صورت بگیرد و به مرحله اجرا درآید.

 مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: این روستا جز روستاهای هدف گردشگری توسط بنیاد مسکن معرفی‌شده است.

وی افزود: با توجه به تعداد ۲۵۰ خانوار و نوسازی مسکن روستایی به تعداد ۱۲۰ واحد، درصد نوسازی برای این روستا ۴۷ بوده که نیاز به استقبال اهالی از تسهیلات نوسازی مسکن دارد.

نثاری در ادامه در خصوص عملیات بهسازی انجام‌گرفته در روستای "گل حیدر " نیز گفت: دیواره حائل به طول ۷۰ متر، اجرای دیواره سنگی مسیل عبوری به طول ۳۷۰ متر، اجرای دو دهانه پل عرضی روی مسیل یادشده، اجرای جدول‌گذاری به میزان ۲۰۰ متر طول، اجرای زیرسازی به میزان ۲۵۰۰ مترمربع که بااعتباری بالغ‌بر ۲۹۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

 

1537991

 

وی افزود: پس از انجام تعریض واحدهای موجود در مسیر اصلی و پیگیری جذب اعتبار، موضوع زیرسازی و آسفالت این مسیر با مشارکت شورا و دهیار محترم روستا به انجام می‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: ضمناً بنیاد مسکن در سال جاری پیگیر جذب اعتبار به‌منظور تکمیل دیواره سازی مسیل بوده که پس از ابلاغ و مساعد شدن شرایط جوی پیگیری خواهد شد.

نثاری در خاتمه اظهار داشت: در صورت عدم تخصیص اعتبار این بنیاد راسا زیرسازی مسیر اصلی روستا را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما