تازه های سایت

کد مطلب: 34613
2. بهمن 1396 - 9:13
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: باهدف فرهنگ‌سازی تغذیه سالم در بین دانش آموزان طرح سفیران سلامت در مدارس نهاوند اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، طیبه سیاوشی امروز در حاشیه اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس نهاوند گفت: نقش دانش آموزان در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن تغذیه سالم و استفاده از غذاهای مقوی و سالم بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: امروزه در کشورهای مختلف جهان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم درزمینهٔ تغذیه سالم در جایگاه مهمی قرار دارد به‌نحوی‌که در طول سال برنامه‌های مختلفی در این بخش برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند افزود: توجه به تغذیه دانش آموزان و آموزش‌های لازم به آن‌ها در سنین کم باعث نهادینه شدن این آموزش‌ها می‌شود و می‌تواند برای نسل آینده کشور که آینده‌سازان کشور خواهند بود بسیار مؤثر است.

وی عنوان کرد: به‌منظور آموزش دانش آموزان نهاوند نیز نمایشگاه تغذیه سالم و طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدارس این شهرستان اجرایی شده است.

سیاوشی گفت: این طرح به همت واحدهای سلامت مدارس و استفاده از کارشناسان تغذیه شروع‌شده است و در کنار آن جشنواره غذای سالم در مدارس نیز برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این طرح هم‌زمان کلاس آموزشی تغذیه سالم برای معلمین نیز برگزار می‌شود چون نقش آن‌ها در آموزش دانش آموزان غیرقابل‌انکار است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند افزود: در طرح سفیران سلامت با استفاده از کارشناسان تغذیه انواع غذاهای سالم و مقوی و نکات مهمی در مورد تغذیه سالم به دانش آموزان گفته می‌شود تا این فرهنگ در بین آن‌ها نهادینه شود.

وی بیان داشت: در این طرح حدود 25 درصد از دانش آموزان شهرستان به‌عنوان سفیر سلامت دانش‌آموزی آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند و فرهنگ‌ساز در این زمینه می‌شوند.

سیاوشی گفت: این دانش آموزان پس از فراگیری مسائل بهداشتی در قالب گروه‌های همسان، دانش آموزان دیگر را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما