تازه های سایت

کد مطلب: 34457
23. دى 1396 - 8:12
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: تخلیه فاضلاب شهری در بیابانهای حریم شهر نهاوند در بلند مدت علاوه بر آلودگی زیست محیطی خطراتی را برای منابع آب ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با اعلام این مطلب گفت: با توجه به ایراداتی که در محل دفن زباله شهر نهاوند وجود داشت اقدامات خوبی از سوی شهرداری اجرا شده و ۶۰ تا۷۰ درصد مشکلات گذشته رفع شده است.
 نجاری افزود: از سوی شهرداری فنس کشی محل دفن زباله انجام شده اما درب ورودی برای جلوگیری از ورود زباله گردها هنوز در آنجا نصب نشده است.
وی افزود: همچنین در این مکان حوضچه جمع آوری شیرابه تعبیه شده اما هنوز کار پمپاژ شیرابه برای استفاده آن در کنترل حریق عملیاتی نشده که باید مابقی کار با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: یکی دیگر از معضلات زیست محیطی نهاوند وضعیت تخلیه فاضلاب شهری در بیابانهای حریم شهر است که این مساله در بلند مدت علاوه بر آلودگی زیست محیطی خطراتی را برای منابع آب ایجاد می کند.
وی گفت: به اداره آب و فاضلاب پیشنهاد داده شده که فاضلاب های شهری توسط ماشین به محل تصفیه خانه برده شود اما این اداره با توجیهات خود تمایلی به انجام این کار ندارد.
وی گفت: در حال حاضر فقط ۴۰ درصد مشترکان شهری فاضلاب منازل خود را به داخل سیستم کانال تصفیه خانه هدایت می کنند و این کانال از ظرفیت لازم برای انجام این کار برخوردار است لذا اداره آب و فاضلاب در این زمینه با ما همکاری های لازم را داشته باشند تا شاهد آلودگی بیشتر محیط زیست شهری نباشیم.
روزانه ۷۰ تن در نهاوند زباله تولید می شود و محل دفن زباله در ۲ کیلومتری شرق این شهر قرار دارد که مشکلات زیست محیطی شدیدی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
در مرداد ماه سالجاری دادستان شهرستان با قرار دادن ضرب الاجل ۲ هفته ای به شهرداری خواستار رفع مشکلات موجود آن شدند که تاکنون حدود ۶۰ درصد آنها برطرف شده است. 

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

سلام امروز یکشنبه 24 دی یک زلزله دو و شش دهم ریشتری حوالی روستای زاپن رخ داده است.

دیدگاه شما