تازه های سایت

کد مطلب: 34351
17. دى 1396 - 8:14
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: ترویج فرهنگ نماز درمدارس بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام موسی محبی در شورای قرآن و نماز اداره آموزش و پرورش نهاوند اظهارداشت: نماز پایه اصلی اعتقادات دینی دانش آموزان است و باید با تلاش مربیان پرورشی این امر به یک فرهنگ در سطح مدارس تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت این قضیه در مدارس باید نماز جماعت جزو برنامه های اصلی و موظفی هر مدرسه باشد و مسئولین آموزشگاه برای نهادینه سازی آن تلاش کنند.

وی به آثار و برکات نماز در مدارس اشاره کرد و افزود: اگر ما بتوانیم فرهنگ نماز را در مدرسه به درستی ترویج کنیم و دانش آموزان را با آن آشنا سازیم سطح تربیت آنان بالا رفته و این مسئله حتی روی درس آنان نیز اثر مثبتی می گذارد.

حجت‌الاسلام محبی پرداختن به امور قرآن در مدارس را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر تربیت دانش آموزان ذکر کرد و گفت: برای رونق دو عامل مهم نماز و قرآن در مدارس شعار ما آغاز مدرسه با قرآن و پایان کار آن با نماز است که همین مسئله باعث می‌شود دانش آموزان هر روز در شروع و خاتمه مدرسه به صورت عملی آن را تجربه کرده و در نتیجه در بلند مدت فرهنگ آن را بپذیرند.

وی برگزاری مسابقات قرآن در مدارس را با استقبال دانش آموزان همراه دانست و گفت: همه ساله استقبال دانش آموزان از مسابقات معارف اسلامی و قرآن گسترده تر شده و ما شاهد هستیم که دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مسابقات قرآن شرکت فعالی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما