تازه های سایت

کد مطلب: 34105
30. آذر 1396 - 8:30
مشکل سد معبر همیشه به عنوان یک معضل در سطح شهر نهاوند معرفی شده و یکی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی نهاوند ساماندهی دست‌فروشان بوده که تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، پس از تذکر امام جمعه نهاوند در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند درباره غیبت مدیران و جدی نگرفتن مصوبات این شورا، در یک ضرب‌العجل  یک هفته‌ایی، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این بار، با حضور همه اعضاء و در رأس آن‌ها فرماندار و رئیس دادگستری  تشکیل شد.

یکی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی که در پنج جلسه اخیر به آن پرداخته شده و البته بی‌نتیجه مانده است، ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر بود که در این خصوص امام جمعه و فرماندار نهاوند به عنوان رئیس و نایب رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اعلام کردند که عملکرد شهرداری نهاوند در ساماندهی دست‌فروشان ضعیف است.

عملکرد شهرداری نهاوند در حل مشکل سدمعبر ضعیف است

امام جمعه نهاوند و رئیس شوراری فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند در این جلسه گفت: عملکرد شهرداری نهاوند در حل مشکل سدمعبر ضعیف است و شهرداری در امور داخلی خودش مانده، چه برسد به مسائل شهروندی، و این جای تاسف دارد.

حجت‌الاسلام مغیثی‌نیا اظهار داشت: سدمعبر یکی از دغدغه‌های سطح شهر نهاوند است و بایستی چاره‌ایی به حال این مشکل اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی شورای فرهنگ عمومی گوشزد کردن مسئولیت مسئولان است و اینکه برای مسائل فرهنگی شهر برنامه‌ریزی اصولی شود.

مغیثی‌نیا افزود: در نشست گذشته  اکثر مسئولان غایب بودند و از این نشست و اعضاء کاملا ناامید شدیم.

وی عنوان کرد: تشکیل جلسات زیاد جالب نیست، چه رسد به محتوای جلسه، البته پنجمین نشست این شورا خوب تشکیل شده و امیدواریم تا پایان سال شاهد این رویه باشیم.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: مسائل عروسی و عزا، خرده‌فروشی مواد مخدر، اعتیاد و غیره از جمله مسائل اصلی این شهر هستند لذا باید در این زمینه‌ها بیشتر فکر شود و این‌گونه نشست‌ها جدی‌تر گرفته شود.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: اخیر در چندین‌ مراسم عزا حضور پیدا کردیم و صاحبان عزا مجاب شدند که هزینه‌های بی‌رویه این‌گونه مراسم را صرف کارهای خیر کنند که پیرو این مساله 12 کانکس برای زلزله زدگان کرمانشاه از طرف نهاوندی‌ها ارسال شد که این روحیه اگر در خصوص مراسمات عروسی و عزا با جامعه عجین شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و  در این صورت است که یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی انجام شده است.

معاون شهرداری نهاوند نیز با بیان این‌که لیست دست‌فروشان بررسی شده است و در حال حاضر 112 دست‌فروش و 74 ماشین میوه فروش در سطح شهر موجود است گفت: متاسفانه با هیچ نوع برخورد قهری نتوانسته‌ایم این وضعیت را ساماندهی کنیم.

عباس حسنوند تصریح کرد: جانمایی برای ساماندهی مشخص شده ولی هیچ کدام از دست‌فروشان موافقت نکردند لذا در این زمینه به همکاری نیروی انتظامی، دادگستری و غیره نیازمندیم./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما