تازه های سایت

کد مطلب: 34071
30. آذر 1396 - 9:31
سرپرست شهرداری نهاوند گفت: شهرداری با تمام توان آمادگی کامل برای مواقع بروز بحران را دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی محمد زمانیان امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مدیریت عملیات زمستانی از دستگاه‌های مختلفی هستند که آمادگی کامل را برای مقابله با بحران در فصل سرد زمستان را دارند.

وی اظهار داشت: برف‌روبی، لایروبی جوی آب‌ها و نمک‌پاشی پس از بارش برف تمهیداتی است که این شهرداری برای فصل سرد سال در نظر گرفته است.

سرپرست شهرداری نهاوند با بیان اینکه ۱۲ نوع ماشین‌آلات خودرویی برای ارائه خدمات در فصل سرد زمستان در شهرداری وجود دارد، ادامه داد: این خودروها در شهرداری آماده ارائه خدمات در صورت بروز بحران است.

وی گفت: مخازنی در سطح شهر هم چون سال های گذشته تعبیه شده و در آن بسته‌های ماسه و نمک پیش‌بینی شده است، اما با توجه به اینکه ماسه و نمک به خیابان‌ها و جدول‌ها آسیب وارد می کند و موجب کاهش عمر آن می‌شود از استفاده بیش از حد آن خودداری می شود.

*** آغاز هرس زمستانه درختان در سطح شهر نهاوند

زمانیان با بیان اینکه با شروع فصل سرما هرس درختان سطح شهر نهاوند آغاز و در حال اجرا است؛ گفت: به‌منظور تقویت و بهبود رشد گیاهان، رسیدگی به فضای سبز، آراستگی محیط و مناظر شهری و بوستان‌های سطح شهر هرس و بازپیرایی شاخه‌های درختان هرساله باهدف رفع خطر شاخه‌های خشک، حذف شاخه‌های بیمار و همچنین آراستگی درختان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه انجام عملیات هرس، سبب کاهش آفات و بیماری، افزایش طول عمر درختان، ارائه خدمات کم و مؤثر، نیاز آبی کم و حجم سبزینگی زیبا و متناسب با نوع و سن درختان می‌شود، اظهار داشت: ضدعفونی وسایل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها و رعایت نکات ایمنی از مواردی است کە گروه عملیات هرس بە منظور جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی ملزم بە اجرای آن می‌باشند.

زمانیان در ادامه از شهروندان خواست برای جلوگیری از حوادث و همچنین صدمه زدن به درختان از هرس خودسرانه خودداری کنند چون پیرایش درختان و درختچه‌ها هرساله به‌صورت مستمر از اواسط آذرماه از خیابان‌های اصلی سطح شهر آغاز می‌شود.

وی گفت: همه درختان سطح شهر و به ترتیب اولویت هرس زمستانه می‌شود تا برای بهار سال آینده آماده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما