تازه های سایت

کد مطلب: 34069
28. آذر 1396 - 8:24
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان گفت: میوه شب عید استان همدان خریداری شده و بخشی از آن به استان همدان حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی نجفیان با بیان اینکه مسئولیت تنظیم بازار شب یلدا با جهاد کشاورزی نیست، اظهار کرد: نظارت بر بازار شب یلدا بر عهده صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار شب یلدا سهمیه‌ای ابلاغ نشده است، ادامه داد: در زمینه میوه کمبودی در بازار وجود ندارد و فقط به دلیل تولید کم انار امسال این مویه افازیش قیمت داشته است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به تامین مویه شب عید اشاره کرد و با بیان اینکه میوه شب عید خریداری شده و در حال حمل به استان است، بیان کرد: دو نوع سیب و پرتقال برای شب عید از شمال کشور خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال باغات میوه شمال کشور دچار سرمازدگی نشده و تمام میوه‌ها برداشت شده است، افزود: قرارداد خرید سیب انجام شده و مقداری از سیب خریداری شده به استان حمل شده و بقیه در حال حمل به استان است.

نجفیان کیفیت میوه‌های خریداری شده برای شب عید را بهتر از سال گذشته ارزیابی کرد و ادامه داد: کیفیت سیب‌های زرد و قرمز خریداری شده بهتر از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه سیب کوهستانی از اشنویه خریداری شده و درجه یک بوده و قیمت مناسبی دارند، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد قیمت میوه‌های شب عید اسفندماه انجام می‌شود.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم امسال نیاز به واردات میوه نداشته باشیم، افزود: نباید ارز کشور تبدیل به پرتقال شود سال گذشته هم به دلیل سرمازدگی باغات شرایط استثنایی بود و کشور تن به واردات میوه داد.

وی با اشاره به اینکه میوه تامین شده برای شب عید از سال گذشته بیشتر است، افزود: ذخیره سیب تولید داخل استان هم داریم و یک چهارم سیب ذخیره شده برای شب عید از باغ‌های نهاوند تامین شده است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما