تازه های سایت

کد مطلب: 34027
26. آذر 1396 - 9:03
سرپرست بنیاد مسکن نهاوند گفت: از ابتدای شروع عملیات طرح هادی در نهاوند تاکنون در ۸۰ روستای نهاوند فاز یک و فاز دو طرح هادی اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا نثاری با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای  168 روستا است که تاکنون فاز یک و فاز دو طرح هادی در 80 روستای شهرستان نهاوند با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح هادی در 43 روستای شهرستان با اعتباری در حدود 13 میلیارد تومان به اتمام رسیده است و طرح هادی در 38 روستای شهرستان در حال اجرا است.

نثاری افزود: اعتبارات طرح هادی روستاهای شهرستان از سه محل اعتبارات استانی، سه درصد نفت و گاز و اعتبارات ملی تامین می‌شود که امسال از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز 12 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که از این میزان اعتبار دیون دو پروژه طرح هادی پرداخت شد و هشت پروژه طرح هادی در روستاهای شهرستان در دست اقدام قرار گرفت.

وی عنوان کرد: همچنین از محل اعتبارات ملی 13 میلیارد ریال اعتبار برای طرح هادی روستاهای شهرستان اختصاص پیدا کرد که این میزان اعتبار برای 14 پروژه طرح هادی در نظر گرفته شد که از این اعتبار دیون 13 پروژه پرداخت شده است و در حال حاضر مجموعا 43 پروژه طرح هادی در روستاهای نهاوند در دست اقدام قرار دارد.

سرپرست بنیاد مسکن نهاوند به بحث زیرسازی معابر روستاهای شهرستان اشاره کرد و‌ گفت: معابر 26 روستای شهرستان نهاوند با 159 مترمربع زیرسازی شده است و سال گذشته برای آسفالت هشت روستای شهرستان از محل قیر اعتباری تفاهم نامه امضا شد که از این تعداد روستا عملیات اجرایی آسفالت یک روستا امسال به اتمام رسید.

نثاری بیان کرد: آسفالت هفت روستای باقی‌مانده که سال گذشته تفاهم نامه آن‌ها امضا شده بود جذب قیر اعتباری آن‌ها به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آسفالت این هفت روستا نیز سال 97 آغاز می‌شود و برای آسفالت 16 روستای دیگر شهرستان تفاهم نامه جدید امضا شده است.

وی با اشاره به مقاوم‌‌سازی مسکن روستایی در نهاوند، اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 23 هزار و 950 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد 20 هزار و 95 فقره واحد مسکن روستایی نیاز به مقاوم‌سازی داشتند که تاکنون 17 هزار و 539 فقره واحد مسکن روستایی در شهرستان مقاوم سازی شده‌اند.

نثاری تصریح کرد: برای مقاوم سازی 17 هزار و 593 واحد مسکن روستایی شهرستان تاکنون 183 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و نهاوند در شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

سرپرست بنیاد مسکن نهاوند افزود: در بحث صدور سند روستایی نیز در نهاوند از تعداد 23 هزار و 950 واحد مسکن روستایی شهرستان تاکنون 20 هزار سند روستایی صادر شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که شهرستان نهاوند روی خطر نسبی بسیار زیاد زلزله قرار گرفته است از بخشداران تقاضا داریم که به روستاهای تابع خود اعلام کنند که بحث مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی خود را جدی بگیرند.

نثاری بیان کرد: امیداریم با تعامل و همکاری بانک‌های عامل شهرستان بقیه واحدهای روستایی شهرستان نوسازی و مقاوم سازی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما