تازه های سایت

کد مطلب: 3402
25. مهر 1391 - 7:05
اجرای عملیات عمرانی ساختمان دانشگاه دولتی نهاوند ویژه بانوان منتظر ابلاغ مصوبه توسط شورای گسترش آموزش عالی است.

عبدالله عطایی در گفتگو  مهر اظهار داشت: در سال 90 و با پیگیری های انجام شده، دانشگاه تربیت بدنی نهاوند به مجتمع عالی آموزش نهاوند خاص دختران که از اولین مراکز آموزش عالی تک جنسیتی در کشور است، ارتقاء یافت.

وی اظهار داشت: با تأسیس مجتمع عالی آموزش تعداد رشته های این دانشگاه نیز افزایش یافت و رشته مهندسی کشاورزی و تولیدات گیاهان دارویی با کسب مجوز به دو رشته قبلی این دانشگاه اضافه شد.

عطایی با اشاره به مقدمات تبدیل این مجتمع به دانشگاه ملی با پیگیری نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی انجام شد، گفت: طرح تبدیل مجتمع عالی آموزش ویژه دختران نهاوند در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری مطرح و با موافقت وزیر و اعضاء شورا در تیرماه سال 1391 به تصویب رسید و در حال حاضر برای اجرا نیازمند ابلاغ مصوبه شورای گسترش آموزش عالی است.

عطایی افزود: برای ابلاغ مصوبه دانشگاه دولتی ویژه دختران نهاوند باید زیر ساخت ها و مقدمات کار آماده شود که مهمترین آن تخصیص زمین مورد نیاز برای ساخت دانشگاه است.

وی گفت: با مساعدت مسئولان شهرستان مراحل واگذاری 70 هکتار از اراضی منطقه باروداب نهاوند به این دانشگاه انجام شده است.

وی اظهار داشت: از دیگر ملزومات انجام ابلاغ مصوبه دانشگاه دولتی نهاوند ایجاد ردیف بودجه ای مستقل است که رایزنی با مسئولین دانشگاه بوعلی همدان در حال انجام است تا در بودجه کل کشور شاهد ردیف بودجه خاص برای این دانشگاه باشیم.

وی گفت: در حال حاضر دو ساختمان یکی توسط آموزش و پرورش و دیگری زمینی به مساحت یک هکتار درمجتمع ورزشی علیمرادیان به صورت اجاره در اختیار دانشگاه دولتی نهاوند قرار گرفته که برای ساخت و تجهیز این دو ساختمان در ردیف بودجه عمرانی سال 90 مبلغ سه میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر این دانشگاه در چهار رشته و با یکبار پذیرش دارای 250 دانشجو است.

عطایی اضافه کرد: نداشتن خوابگاه یکی از مهمترین مشکلات دانشجویان است که اگر این مشکل تا پایان سال حل نشود دانشگاه در سال آینده در جذب دانشجوی جدید دچار مشکل خواهد شد.

دیدگاه شما