تازه های سایت

کد مطلب: 34006
24. آذر 1396 - 14:56
معاون فرماندار نهاوند گفت: چهار کیلومتر از طرح چهار بانده شدن محور نهاوند - آورزمان اجرایی شده و آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،به نقل از ایرنا، رضا سلامتی در شورای حمل و نقل و ترافیک نهاوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی بخشی از این محور افزود: این چهار کیلومتر که از ورودی نهاوند به سمت ملایر آغاز می شود، ترانشه برداری آن انجام گرفته و این در حالی است که این محور ردیف اعتباری هم نداشت.
وی در خصوص بهره برداری ازبخش آماده شده ورودی نهاوند از سمت آورزمان افزود: با توجه به اینکه از سوی اداره کل راهداری استان مراحل نصب نیوجرسی به مسافتی نزدیک به 700 متر در ورودی شهر نهاوند در حال اجرا است لذا زمانی که این مرحله به پایان برسد این طرح نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی از اقدامات صورت گرفته در بخش راههای شهرستان گفت: در چند سال گذشته در بخش جاده ای نهاوند اقدامات خوبی مانند نصب نیوجرسی به مسافت پنج کیلومتر در خروجی نهاوند به سمت کرمانشاه صورت گرفت که این اقدامات میزان تصادفات به حداقل رسیده است.
معاون فرماندار نهاوند اضافه کرد: در گذشته یکی از نقاط حادثه خیز این شهرستان سه راهی شعبان بود که خسارات سنگین جانی و مالی برای مسافران و شهروندان برجای می گذاشت که با پیگیریهای صورت گرفته مشکل آن رفع شد.
وی با اشاره به تصادفات چند روز گذشته در محور های ارتباطی نهاوند افزود: امسال در مهر و آبان ماه میزان تصادفات در این شهرستان کاهش داشته اما در آذر ماه دو فقره تصادف روی داد که باعث کشته شدن 6 نفر از همشهریان شد.
سلامتی افزود: در زمینه جاده ای آنچه که به دستگاههای دولتی مربوط است مسئولان موظف به انجام هستند اما باید مردم هم با رعایت سرعت مجازو سایر نکات ایمنی و فرهنگ سازی های لازم از ایجاد حوادث ناگوار جلوگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سد معبر برخی از مغازه داران در خیابانهای مرکزی شهر گفت: اغلب مغازه داران خیابان سعدی در مرکز شهر پیاده رو و حتی داخل خیابان را اشغال کرده و همین مساله باعث ایجاد مشکل برای شهروندان و وسایل نقلیه می شود.
وی خطاب به مسئولان شهرداری گفت: برخی مغازه ها در مرکز شهر وجود دارند که مساحت آنها 2 متر است که اینها وسایل خود را داخل پیاده رو گذاشته و با گذاشتن چهار پایه داخل خیابان نمی گذارند که ماشین جلوی مغازه آنها پارک کنند که این مساله تعدی به حقوق شهروندان است لذا از شهرداری خواسته می شود که مجوزهای اینگونه مغازه ها مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
در حال حاضر بیش از 500 کیلومتر راه آسفالته در نهاوند وجود دارد که 69 کیلومتر آنها شامل جاده نهاوند به کرمانشاه ، نهاوند به بروجرد و جاده نهاوند به ملایرجزء جاده های اصلی است که فقط در محور نهاوند به کرمانشاه به مسافت 20 کیلومتر و محور بروجرد به نهاوند به مسافت 25 کیلومتر چهار بانده بوده و در محور نهاوند به آورزمان که یکی از محورهای ارتباطی با ترافیک سنگین است جاده دو طرفه بوده که در حال حاضر عملیات راهسازی برای دو طرفه کردن بخشی از آن در حال انجام است.
محورهای ارتباطی نهاوند یکی از پرترددترین جاده های استان است که سالانه تصادفات زیادی در آن رخ می دهد .
آخرین تصادف صورت گرفته در جاده آورزمان به نهاوند مربوط به اوایل هفته جاری بود که در اثر آن چهار نفر کشته و 6 نفر دیگر مجروح شدن .
شهرستان نهاوند با جمعیتی بیش از 185 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
 

انتهای پیام /*

دیدگاه شما