تازه های سایت

کد مطلب: 34002
22. آذر 1396 - 10:38
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به انتقادات صوری عده ای از همسویان دولت بر عملکرد ۵ساله آن گفت: این افراد تلاش می کنند تا ضمن حذف نیروهای جناح رقیب از رئوس مدیریتی در مقابل عملکرد دولت نیز عملیات روانی را ایجاد کنند تا دولت آینده را از آن خود کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جمشید سیاح در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به انتقاداتی که اخیرا برخی اصلاح طلبان نسبت به عملکرد دولت دارند اظهار کرد: این روزها شاهد آن هستیم که عده ای تلاش می کنند مطالبه گری از دولت را بالا ببرند و در حالی که پیشتر مدافع و حامی دولت بودند حالا خود را از دولت جدا می دانند.

 

وی تصریح کرد: این افراد علت اقدامات اخیر خود را عملکرد ضعیف دولت عنوان می کنند اگرچه نمی خواهند آشکارا و با صدای بلند به این موضوع اذعان کنند تا اشتباه آنها در حمایت از ضعف های پنج ساله دولت تدبیر و امید پوشیده بماند.

 

این تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این افراد به شکلی چراغ خاموش هم مطالبه گری از دولت را بالاتر می برند و هم به نوعی دامن خود را از خطاهای دولت و ضعف عملکردی آن مبرّا می کنند.

 

وی با اشاره به ارائه پیشنهاد استعفای جهانگیری از سمت معاون اولی گفت: حدود ۲۰ روز قبل این طرح از سوی این افراد مطرح شد تا در صورت موافقت با استعفای جهانگیری او را به عنوان کاندیدای دور بعد ریاست جمهوری و در صف منتقدین به عملکرد دولت مورد حمایت قرار دهند.

 

دولت تدبیر و امید گفتار درمان است نه برنامه محور

سیّاح افزود: از طرف دیگر درنظر داشتند اگر با استعفای جهانگیری موافقت نشود به عنوان یک برگ برنده از او در دور بعدی انتخابات استفاده کنند و بگویند اگرچه او با طرح ها و اقدامات ضعیف دولت مخالف بود اما به دلیل توانمندی هایی که داشت استعفایش پذیرفته نشد.

 

وی با بیان اینکه این عده که می توان آنها را گفتاردرمان نامید هیچ ایده و برنامه قابل قبولی در پیشبرد کشور ندارند تصریح کرد: متأسفانه همانطور که شاهد هستیم دولت تدبیر و امید هم طی ۵ سال گذشته برنامه محور نبوده و وزاریی که گفته میشود سرآمد متخصصین در دولت هستند پیشرفت چشمگیری در شرایط کشور ایجاد نکردند.

 

زمین های مسکن مهر به فروش می رود

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: دولت در مسائلی که وعده کرده بود از جمله برجام، بهبود وضعیت معیشت، مسکن جوانان و ... توفیقاتی نداشته و حتی در برخی شهرها زمین های مساکن مهر را به فروش رسانده اند در حالی که ۳۰۰ شغل مستقیما به رونق مسکن وابسته است.

 

وی ضمن تأکید بر این امر که ۹۰ درصد وزرای دولت تدبیر و امید اصلاح طلبهای محض هستند بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر طیف اصلاح طلب بیشترین انرژی خود را بر دو موضوع متمرکز کرده اند نخست حذف نیروهای ارزشی و انقلابی از ادارات و دستگاه های دولتی و دیگر تخریب چهره های ارزشی و اصولگرا.

 

حذف نیروهای جناح رقیب برای تصاحب قدرت در دولت آتی

سیاح با بیان این اینکه این عده با راه انداختن این جنگ زرگری به حفظ مناصب قدرت در دولت آینده می اندیشند گفت: عده ای از این افراد تلاش می کنند تا ضمن حذف نیروهای جناح رقیب از رئوس مدیریتی در مقابل عملکرد دولت نیز عملیات روانی را ایجاد کنند تا دولت آینده را از آن خود کنند و اینها همه بازی هایی برای کسب مناصب قدرت است.

 

وی تبیین کرد: این افراد و سردمداران آنها از جمله سعید حجّاریان به صراحت عنوان می کنند که اگر بخواهیم در دولت آینده نیز پیروز باشیم باید خود را از خطاهای دولت فعلی مبرّا کنیم.

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما