تازه های سایت

کد مطلب: 33902
15. آذر 1396 - 14:56
امام‌جمعه نهاوند گفت: دامن زدن به تفرقه در بین مسلمانان به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است چون هدف آن‌ها ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: در طول تاریخ دو جریان در مقابل هم قرار داشتند؛ یک جریان حق و حقیقت که منادی آن پیامبران و ائمه و صالحان هستند و یک جریان باطل و طاغوت که منادیان آن طواغیت و ظالمان و در عصر حاضر آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل آن‌ها هستند.

وی اظهار داشت: پیامبران و ائمه در طول تاریخ همواره به‌حق و حقیقت و به توحید و وحدت سفارش می‌کنند و در مقابل طاغوت و عوامل شیطان همواره به تفرقه سفارش می‌کنند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل و مقام معظم رهبری منادی وحدت بودند و بر انسجام بین مسلمانان و بر جلوگیری از تفرقه همواره تأکید داشتند.

وی عنوان کرد: امروز علما و مراجع ما با توجه به اینکه دغدغه آن‌ها اسلام و وحدت جامعه اسلامی است همواره شعار وحدت سر می‌دهند ولی در مقابل علمای وهابی سعودی و تکفیری در راستای اهداف دشمن قدم برمی‌دارند و فتوا می‌دهند.

مغیثی گفت: وهابیت و تکفیری‌ها به تفرقه بین مسلمانان فرمان می‌دهند و به قتل شیعیان فتوا می‌دهند که یقیناً در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی بیان داشت: اسلام آمریکایی و شیعه لندنی توسط آمریکا و انگلیس حمایت می‌شوند و به ندای وحدت رهبری توجهی ندارند و شعار تفرقه سر می‌دهند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت اسلامی است و به همین دلیل در منطقه نفوذ دارد و آل سعود و وهابیت پرچم‌دار تفرقه و نفاق در بین مسلمانان هستند و به همین علت در منطقه جایگاهی ندارند.

وی بابیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب نباید به مقدسات اهل سنت توهین کرد؛ گفت: امروز نیاز مسلمانان داشتن وحدت و دوستی در بین یکدیگر و متحدشدن در مقابل دشمن مشترک همه مسلمانان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

مغیثی افزود: اختلاف شیعه و سنی به نفع آمریکا و انگلیس است و نباید هیچ عاملی وحدت را خدشه‌دار کند چون هدف دشمنان اسلام، ایجاد تفرقه و ضربه زدن به مسلمانان و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان گفت: هرکس به تفرقه دامن بزند و بر ضد وحدت اقدام کند در خدمت دشمنان اسلام یعنی امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما