تازه های سایت

کد مطلب: 33715
4. آذر 1396 - 9:09
بخش‌هایی از تپه تاریخی و باستانی شهر گیان نهاوند فروریخت تا زنگ خطری برای مسئولان باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، قدمت تپه تاریخی گیان نهاوند به‌عنوان محل اولین تمدن‌ها در منطقه و کشور بر اساس اعلام باستان‌شناسان به 37 قرن بیش از میلاد مسیح برمی‌گردد که این تاریخ کهن نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

روز گذشته بخش‌هایی از این تپه تاریخی با قدمتی بیش از 5700 سال به دلایلی نامعلوم فروریخت که این مسئله نشان داد بی‌توجهی به آثار تاریخی و کهن این منطقه چه خسارت‌هایی را به بارمی آورد.

تپه تاریخی گیان نهاوند در حال تخریب و ریزش است و اگر مسئولین فکری به حال این تپه نکنند متأسفانه برای همیشه از بین خواهد رفت.

تپه گیان تپه‌ای است که حدود 400 متر طول دارد و در دو کیلومتری شهر گیان در جنوب غربی نهاوند قرار دارد و ارتفاع قله آن از سطح زمین‌های اطراف در حدود 20 متر است و در سال 1307 هجری شمسی برای اولین بار کاوش‌هایی به طریق علمی در منطقه نهاوند به‌وسیله پروفسور "هرتسفلد " صورت گرفت که ضمن بررسی‌های انجام‌شده منجر به کشف تپه گیان شد بعدها " ژرژ کنتنو " و "رومن گیرشمن " دو باستان‌شناس فرانسوی کاوش‌هایی در این تپه انجام دادند و آثار تاریخی زیادی از این تپه به دست آوردند که در موزه‌های داخل و خارج کشور به نمایش درآمده است.

 

1477368

1477367

1477366

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

واقعا این حقه چنین تپه ی با چنین قدمتی نیست مسولین ی کاری کنن کجان

دیدگاه شما