تازه های سایت

کد مطلب: 33543
21. آبان 1396 - 7:40
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانه امید ویژه بازنشستگان شهرستان نهاوند در زمینی با مساحت 726 متر و بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شب گذشته با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و محلی خانه امید شهرستان نهاوند کلنگ زنی شد.

وزیر کار در این مراسم گفت: درمجموع 43 خانه امید در کل کشور ساخته‌شده است که به محلی برای گفت‌وگو و حضور بازنشستگان کشوری تبدیل‌شده است.

وی اظهار داشت: این مکان‌ها برای بازنشستگان کشوری است و در سازمان تأمین اجتماعی هم مراکزی برای بازنشستگان وجود دارد تا در این محل‌ها در محیطی آرام و بانشاط با یکدیگر گفتمان داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر خانه‌های امید 360 ورزشگاه برای کارگران و بازنشستگان نیز در سراسر کشور وجود دارد که مخصوص استفاده بازنشستگان و کارگران است.

ربیعی گفت: این خانه امید که امشب در نهاوند کلنگ زنی شد در زمینی به مساحت 726 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: باید بتوانیم از ظرفیت مشورتی و تجربه‌های بازنشستگان استفاده کنیم و خانه‌های امید مکان‌های مناسبی برای این کار است تا این عزیزان در خانه‌های امید نوعی گفتمان داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به سند سالمندی گفت: سند سالمندی با تصویب در آینده‌ای نزدیک در شورای رفاه نهایی می‌شود که خانه امید یکی از بخش‌های آن است.

وی افزود: مطابق با این سند کارهای خوبی برای سالمندان برنامه‌ریزی‌شده است که یکی از بخش‌های این سند غربالگری آلزایمر است که از بیماری‌های شایع است که می‌خواهیم با این کار به‌جایی برسیم که بازنشستگی بدون آلزایمر را برای ایرانیان داشته باشیم.

همچنین سیف مسئول کانون بازنشستگان استان همدان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: در سطح استان همدان بالغ‌بر 32 هزار نفر بازنشسته کشوری داریم که برنامه‌های خوبی برای انها تدارک دیده‌شده است که خانه‌های امید یکی از انها است.

وی اظهار داشت: خانه امید نهاوند سومین خانه امید استان همدان است که احداث می‌شود و اولین خانه امید استان در ملایر و دومین خانه در همدان احداث‌شده است.

 سیف گفت: به‌زودی پس از اخذ مجوزهای لازم مراحل احداث خانه امید نهاوند شروع می‌شود و انشا الله تا قبل از پایان 6 ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

1463422

1463424

1463427

1463423

1463426

انتهای پیام/

دیدگاه شما