تازه های سایت

کد مطلب: 33421
13. آبان 1396 - 8:59
پیرو یاوه‌سرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا و استفاده از واژه مجعول بجای «خلیج فارس»، قرار است دانش‌آموزان متوسطه شرکت‌کننده در مراسم 13 آبان در سراسر کشور کتاب‌های جغرافیای خودشان (صفحه معرفی خلیج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روی دست حمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، امروز شنبه ۱۳ آبان، سالروز سه حادثه مهم در تاریخ پرافتخار کشورمان است که هرکدام نقطه عطفی به شمار می‌رود؛ «تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه پیرو افشاگری علیه کاپیتولاسیون - ۱۳ آبان ۴۳»، روز دانش آموز (قتل عام دانش آموزان توسط مزدوران مسلط امریکائی- ۱۳ آبان ۵۷» و «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) - ۱۳آبان ۵۸». این روز به عنوان «روز مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۰ سال قبل در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی، در بخشی از بیاناتشان فرمودند: «اگر چه اولین خاطره‌ای که از این روز در ذهن تاریخی ملت ما ثبت شده است، سیزده آبان ۱۳۴۳، یعنی سال‌ها قبل از تولد شماهاست. روزی که مزدوران امریکا که متأسفانه سال‌ها بر این کشور فرمانروائی میکردند، امام بزرگوار ما را به خاطر مبارزه‌ی با قانون امریکائی کاپیتولاسیون در قم دستگیر کردند و از کشور تبعید کردند، لکن در مقابل این حادثه، سال‌ها بعد از آن، نوبت جوانان فرا رسید که در ظرف تاریخی خود حوادث مهمی را در این روز ثبت کنند؛ و کردند.

یک حادثه‌ی تلخ دیگر، سیزده آبان در سال ۱۳۵۷ بود که دانش‌آموزان ما به وسیله‌ی همان مزدوران مسلط امریکائی در کشور ما، جان باختند؛ قتل عام شدند. این دومین ضربه‌ای بود که امریکا به وسیله‌ی ایادی خود بر ملت و کشور ما وارد کرد. لکن بعد از این، سومین خاطره پیش آمد، که سیزده آبان سال بعد است؛ یعنی سال ۱۳۵۸. این دفعه سیلی جوانان ایرانی به امریکا بود.

الان سالهاست که امریکائی‌ها در تبلیغات خودشان این حادثه‌ی سوم را به عنوان تعرض ایرانی مطرح میکنند و روی آن جنجال میکنند، لکن دو حادثه‌ی قبل را فراموش میکنند و از تاریخ حذف میکنند. از اینجور خیانت‌ها در تاریخ زیاد شده است، لکن حقیقت همین است که حادثه‌ی تصرف سفارت امریکا که مرکز جاسوسی امریکا بود، در واقع سیلی سخت جوانان ایرانی بود به آن دولت و قدرت زورگو و مداخله‌گری که سال‌های متمادی کشور ما و ملت ما و منابع ما را در مشت خود میفشرد.». ۹ آبان ۱۳۸۶

مراسم متفاوت
مراسم ۱۳ آبان هر سال با حضور خیل عظیم مردم و مسئولان در جای جای ایران اسلامی برگزار می‌شود، اما مراسم ۱۳ آبان امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت و با انگیزه بیشتری آنهم در جمع دانش آموزان برگزار خواهد شد. این انگیزه پیرو یاوه سرایی اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سبک مغز آمریکا انجام شده است که در سخنرانی خود بجای استفاده از «خلیج فارس» از واژه مجعول استفاده کرد.

واکنش سریع
البته بلافاصله حجت الاسلام و السملین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شامگاه جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در یک نطق زنده تلوزیونی به این یاوه گویی پاسخ داد و در بخشی از نطق خود خطاب به ترامپ گفت: «جغرافیا را هم باید مطالعه کنند، چطور یک رییس جمهور اسم خلیج معروف، تاریخی و جهانی را هنوز یاد نگرفته است همان خلیج فارسی که متأسفانه ناوگان‌های آمریکایی، بی‌جهت و مداوم در این منطقه رفت و آمد می‌کنند، لااقل از نظامیان خودش می‌پرسید که در نقشه‌هایی که دست آنان هست، نقشه‌هایی که دست خلبان‌های خودش است، اسم این خلیج را چگونه نوشته اند؟ بنابراین جغرافیا را هم باید بیشتر مطالعه کنند».

دانش آموزان درس می‌دهند
پیرو یاوه‌سرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا و استفاده از واژه مجعول بجای «خلیج فارس»، قرار است دانش آموزان متوسطه شرکت کننده در مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور کتاب‌های جغرافیای خودشان (صفحه معرفی خلیج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روی دست حمل کنند.

جزئیات مراسم
نصرت‌اله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صبح روز سه شنبه ۹ آبان در نشست خبری - که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد - گفت: مراسم ۱۳ آبان امسال، روز شنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ صبح مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار خواهد شد. قرائت بیانیه‌های دانش آموزی، دانشجویی و اجرای سرود همگانی دانش آموزی و همچنین قرائت قطعنامه سراسری به عنوان آخرین مواضع ملت ایران از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

به گفته لطفی در بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه در سراسر کشور زنگ استکبارستیزی در ساعت ۸ صبح ۱۳ آبان نواخته می‌شود، و دانش آموزان متوسطه شرکت کننده در مراسم ۱۳ آبان در سراسر کشور کتاب‌های جغرافیای خودشان (صفحه معرفی خلیج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روی دست حمل می‌کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این نکته را هم افزود که قرار است ٣ هزار و ٥٠٠ خبرنگار و عکاس و فیلمبردار مراسم ١٣ آبان را در کل کشور پوشش خبری دهند.

طبق اعلام لطفی، امیر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سخنران مراسم روز ۱۳ آبان در تهران خواهد بود و عزت االه ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیما و عضو فعلی شورای عالی فضای مجازی در مشهد سخرانی خواهد کرد.

امروز نیز مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور خود، ضمن خلق حماسه‌ای دیگر، ثابت خواهند کرد برای دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران هم پیمان هستند و برای همیشه استوار خواهند ایستاد.

دیدگاه شما