تازه های سایت

کد مطلب: 33398
12. آبان 1396 - 10:56
فرماندار شهرستان نهاوند از تخصیص ۳۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگاران گفت: بانکهای کشاورزی،ملی، سپه، رفاه و کارگران، ملت، صادرات، تجارت و توسعه و تعاون بعنوان بانک های عامل پرداخت این تسهیلات معرفی شده اند.

حمیدوند گفت: متقاضیان جهت استفاده از این اعتبارات می توانند طرح های توجیهی خود را در بخش های گردشگری و بوم گردی، پوشاک و منسوجات، صنایع دستی شامل(سفال و سرامیک- چرم و مصنوعات چرمی- چوب و مصنوعات چوبی و سنگهای قیمتی)، کشاورزی شامل(محصولات باغی- گیاهان دارویی- کشت گلخانه- صنایع تبدیلی و خدمات کشاورزی)، دام و طیور و آبزیان و تامین نهاده ها، صنایع منتخب شامل(قطعات خودرو- تجهیزات الکترونیکی و فرآورده های معدنی)، صنایع غذایی شامل(تولید مواد غذایی-انواع بسته بندی-شوریجات و تریشجات و قارچ)، کسب و کارهای مبتنی بر” آی تی “ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرش شامل (تابلو فرش_ گلیم و جاجیم)، صنوف شامل(توریعی-خدماتی و تولیدی)، سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و مجتمع های خدماتی بین شهری، انرژی های نو، کسب و کارهای آموزشی، فرهنگی و هنری و کسب و کارهای ورزشی را ارائه دهند.

حمیدوند گفت: متقاضیانی که قصد دارند از این فرصت و تسهیلات استفاده کنند طرح های توجیهی خود را به دستگاه های مرتبط از قبیل اداره کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن و تجارات ارائه کنند.

وی افزود: طرح های غیر دانش بنیان و طرح های دانش بنیان در چارچوب ضوابط معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری دارای یارانه تخصیصی هستند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه طرح های خوداشتغالی مسکن نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: بررسی طرح های زیر ۲۵۰ میلیون تومان توسط بانک های شهرستان نهاوند انجام می شود.

 حمیدوند اظهارداشت: سهم آورده متقاضی بر اساس ضوابط شورای پول و اعتبار حداقل ۲۰ درصد است اما در صورتی که محل اجرای طرح در مناطق روستایی، محروم و مورد حمایت دانش بنیان قرار داشته باشد، حداکثر ۲درصد و به صورت تجمعی ۷ درصد تخفیف داده می شود.

وی میزان یارانه سود تسهیلات اشتغالزا در قالب برنامه اشتغال فراگیر را ۲تا ۶ درصد عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما