تازه های سایت

کد مطلب: 33284
5. آبان 1396 - 14:39
امام جمعه نهاوند گفت: در مسئله دفاعی، موشک ها و نفوذ ایران در منطقه برای دفاع از مردم مظلوم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نه مذاکره می کنیم و نه زیر بار برجام ۲ و ۳ می رویم و نه حرف اروپایی ها را منطقی می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه نهاوند اظهار داشت: نسل جوان اگر می خواهد از گزند آسیب ها و تهدیدهای دشمنان در امان بماند تنها راه آن انس گرفتن با نماز است.
مغیثی گفت: امام راحل(ره) فرمود ملتی که عشق به شهادت در دل ملت ان اهم از کوچک و بزرگ موج می زند آسیب نخواهد دید و ما بر همین اساس در سال ۵۷ انقلاب را به پیروزی رساندیم.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در عراق، سوریه، یمن، میانمار و هر جای که مسلمانان مورد حمله و تعرض قرار گرفته اند ورود پیدا کرده است، اما آمریکا و اروپایی ها قصد دارند دست به دست هم بدهند و جلوی این قدرت دفاعی ایران را بگیرند، جلو پیشرفت علمی و نفود ایران را در کشورهای اسلامی منطقه بگیرند.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: ملت ایران هماگونه که فریب آمریکایی ها را نخورده است باید فریب اروپایی ها هم نخورد این دو با هم متحد هستند اروپایی ها در مقابل آمریکا می ترسند، می لرزند و توان مقابله ندارند.

مغثی گفت: اتفاقات اخیر و تصویب تحریم‌های جدید نشان داد که آمریکایی‌ها با اصل انقلاب اسلامی مشکل‌دارند و از شکست‌هایی که خورده‌اند عصبانی هستند.

وی اظهار داشت: در برابر این شیطان بزرگ باید ایستادگی کرد و امروز ترامپ بدون هیچ پوششی نظام سلطه و استکبار را به نمایش گذاشته است و مدام عربده‌کشی می‌کند که نشان می‌دهد تا چه اندازه از ایران ضربه خورده‌اند.

 امام‌جمعه نهاوند افزود: داعشی را که خود آمریکایی‌ها به وجود آورده‌اند و به آن نیز اعتراف کرده‌اند و الآن از جبهه مقاومت شکست‌خورده‌اند باید هم عصبانی باشند چون نقشه‌های زیادی در سر داشتند.

وی بیان کرد: آن‌ها شکست سختی از محور مقاومت و سپاه خورده‌اند و الآن هم سپاه و برنامه موشکی ما را به این بهانه در لیست سیاه و تحریم قرار داده‌اند که این نشان می‌دهد که آن‌ها نماد شیطان بزرگ و استکبار هستند.

مغیثی با اشاره به اینکه که باید مراقب نقشه‌های آن‌ها بود، گفت: همان‌طور که رهبری فرمودند آمریکا شیطان بزرگ و کارگزار صهیونیست‌ها است که باید مراقب باشیم و با یک همچنین دشمنی فکر مذاکره و همکاری و فکر اینکه با مذاکره مشکلات را حل کنیم نباید در ذهنمان باشد.

 امام‌جمعه نهاوند گفت: چون این مذاکرات را تجربه کردیم و نتیجه را دیدیم و نظاره می‌کنید که عربده‌کشی‌ها بیشتر شده و دشمنی‌ها را افزایش داده‌اند و مدام از تحریم حرف می‌زنند.

مغیثی افزود: اروپایی ها و آمریکا هر آنچه سلاح های نظامی پیشرفته است را در اختیار دارند اما به ایران می گویند حق ساختن موشک نداری که این زور محض است.

وی با اشاره به پیشروی نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه در مناطقی که داعش حضور دارد افزود: آرام آرام ریشه داعش و اربابانش در حال نابودی است اما در همین حال آمریکا و متحدانش بعلت اینکه نتوانستن داعش را نگه دارند عصبانی هستند و در حال توطئه هستند.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: وزیر امور خارجه امریکا در هفته گذشته به چند کشور منطقه از جمله عربستان، پاکستان، هند و …سفر کرد که هدف وی از این دیدارها ایجاد توطئه و هماهنگی برای کارشکنی جدید علیه ایران بوده است تا مانع پیروزی ایران در جبهه مقاومت شود.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: موضوع خنده دار این است که آمریکا و عربستان اعلام کرده اند می خواهیم در مشارکت عراق شرکت و به مردم این کشور خدمت کنیم که این شرم آور است چون همین آمریکا و عربستان بودند که عراق و سوریه را به این روز انداختند.

مغیثی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حسین فهمیده گفت: امروز نسل جوان ما در خطر انحراف و آسیب دشمنان است و وظیفه آموزش و پرورش در این شرایط سنگین و حساس این است تا نسل جوان را با شهید فهمیده و حججی آشنا کند، با نماز و دعا آشنا کند تا در مقابل این خطرات و تهدیدها در امان بمانند.

وی ادامه داد: دشمن بعد از جنگ بیکار ننشسته و هر لحظه در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به فرهنگ، دانشگاه، کشاورزی، اقتصاد و صنعت ما هستند که پدافند غیر عامل وظیفه دارد با کار مستمر و مداوم کشور را در برابر این خطرات ایمن کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما