تازه های سایت

کد مطلب: 33257
3. آبان 1396 - 18:52
به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) همایش سه‌ساله‌های حسینی در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم که هم‌زمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به همت حوزه بسیج خواهران حضرت خدیجه (س) و پایگاه بسیج سمیه برگزار شد؛ حجت‌الاسلام یوسف سراقی استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای یک بانوی نمونه مسلمان حد و حدودی قرار دارد که باید آن‌ها رعایت شوند.

وی بابیان این موضوع که حریم خصوصی را باید با حفظ حجاب نگه داشت، بیان کرد: ما برای حفظ این حریم شهیدان زیادی را داده‌ایم و حالا باید از آن پاسداری کنیم و همچنین باید علاوه بر پوشش ظاهری، حجاب کلامی و رفتاری نیز داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: پوشیدن چادر و حفظ حجاب برای یک زن ضروری است و چادر و حجاب مقدس است و شهیدان برای آن خون داده‌اند و اجر اخروی نیز به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام سراقی درباره آثار نگه‌داشتن حریم حجاب و عفاف عنوان کرد: ازجمله این آثار محفوظ ماندن خود شخص از گزند و گناه است و علاوه بر آن فرد صاحب حریم موردعنایت اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد.

وی شرط لازم برای محب اهل‌بیت (ع) بودن را اطاعت و بندگی عنوان کرد و گفت: هدف ما از شرکت در این مراسم‌های عزاداری باید رسیدن به بصیرت باشد و شیعه واقعی باید حسینی وار و رقیه وار زندگی کند.

در پایان این مراسم حاضران در رثای مقام شامخ شهدای کربلا و حضرت رقیه (س) عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

 

دیدگاه شما