تازه های سایت

کد مطلب: 33220
2. آبان 1396 - 7:45
شهرستان نهاوند از گذشته های دور یکی از مسیرهای تردد زائران به کربلای معلی بوده و هم اکنون نیز به عنوان یکی از محورهای ارتباطی غرب به مرکز و جنوب کشور خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده می کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند فرماندار نهاوند درباره برنامه های شهرستان برای زائران اربعین حسینی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی های به عمل آمده ، این شهرستان با راه اندازی و برپایی 2 موکب آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه نهاوند یکی از شهرهای پرتردد استان همدان در ایام اربعین حسینی است و حدود یک میلیون زائر از محورهای ارتباطی آن عبور می کند افزود: بر همین اساس همه ساله با هماهنگی های به عمل آمده در ستاد اربعین حسینی و با کمکهای مردمی از این میزان مسافرتا حد امکان پذیرایی می شود.

وی با بیان اینکه از دهه اول آبان ماه سفر به کربلا آغاز می شود گفت: امسال به منظور رفاه حال زائران در هنگام رفت و برگشت 2 موکب در میدان سید الشهدا شهر نهاوند و در شهر فیروزان بر پا می شود که از ابتدا تا پس از اربعین آماده ارائه خدمات به زائران حرم امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه جاده های نهاوند تا قبل از آغاز سفرهای اربعین ساماندهی شده و با همکاری اداره کل راه و شهر سازی استان نقاط حادثه خیز جاده آورزمان این شهرستان اصلاح خواهد شد ابراز امیدواری کرد: اربعین امسال حوادث جاده ای برای هموطنان ایجاد نشود.

وی افزود: همچنین برای بالا بردن ضریب ایمنی این جاده ، پایگاه موقت امدادی از سوی هلال احمر و اورژانس در سراسر این مسیر مستقر می شوند و به منظور نظارت بر رفت و آمد زائران 2 پایگاه ایست و بازرسی در قلعه قباد واقع در محور نهاوند بروجرد و شهر فیروزان از سوی نیروی انتظامی ایجاد می شود.

حمیدوند با بیان اینکه گروههای راهداری نیز از سوم آبان ماه در نقاط حادثه خیز نهاوند مستقر خواهند شد افزود: البته ما تمامی تلاش خود را برای اصلاح مشکلات جاده ای به کار خواهیم بست اما از رانندگان به ویژه کسانی که آشنایی زیادی با این محورها ندارند تقاضا داریم که هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کرده و با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

رئیس ستاد اربعین نهاوند گفت: موکب ها در سطح شهر نهاوند ساماندهی شده است و با توجه به اینکه در سالهای گذشته عده ای به صورت خود جوش در مسیر زائران اقدام به بر پایی موکب می کردند که مشکلاتی به لحاظ ایمنی و بهداشتی ایجاد می شد لذا امسال در نظر است که تنها 2 موکب در نهاوند برپا شود.

حمیدوند بر ساماندهی جمع آوری کمک های مردمی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته افرادی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کردند که ممکن بود سوء استفاده هایی ایجاد شود لذا امسال کار جمع آوری کمک های مردمی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با برپایی چادردر سطح شهر و همچنین از سوی آستان امام زاده محمد جمع آوری و در نهایت این کمک ها در اختیار ستاد اربعین شهرستان قرار می گیرد.

فرماندار نهاوند گفت: به منظور انتقال زائرین به مرز عراق 33 دستگاه اتوبوس در سطح شهرستان مهیا شده و کار فروش بلیت از 9 آبان ماه نیز آغاز می شود.

حمیدوند ادامه داد: همچنین تامین سوخت برای جایگاههای شهرستان نهاوند پیش بینی شده است و به منظور تامین سوخت بنزین و گازوئیل وسایل نقلیه که از شهرستان عبور می کنند 60 هزار لیتر به جایگاههای سوخت اختصاص داده شده و علاوه بر این سوخت وسایل نقلیه بنزینی نیز تامین شده است.

وی همچنین بر تعمیر و نصب علائم جاده ای و خط کشی در محورهای ارتباطی نهاوند در فرصت باقیمانده تاکید کرد و افزود: به منظور جلوگیری از بروز سوانح جاده ای در محور آورزمان از اداره راه درخواست می شود که دستور توقیف کارگاه جاده سازی تا قبل از آغاز سفرهای زیارتی را صادر کنند.

شهرستان نهاوند از گذشته های دور یکی از مسیرهای تردد زائران به کربلای معلی بوده و هم اکنون نیز به عنوان یکی از محورهای ارتباطی غرب به مرکز و جنوب کشور است که حجم بالای تردد وسایل نقلیه در جاده های آن وجود دارد که این تردد ها در ایام اربعین حسینی با عبور زائرین استانهای تهران، قم، مرکزی، اصفهان ، بروجرد و ملایر متراکم تر و پرحجم تر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما