تازه های سایت

کد مطلب: 33084
23. مهر 1396 - 10:26
فرماندار نهاوند گفت: برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در شهرستان، باید سایر دستگاه‌ها بسیج شوند و با اتخاذ تدابیری در شناسایی افراد بی‌سواد جامعه به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه شورای سوادآموزی آموزش‌وپرورش نهاوند گفت: اگر ما بتوانیم بی‌سوادی را در شهرستان ریشه‌کن کنیم از مشکلات سایر ادارات و بخش‌ها کاسته خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که حتی یک بی‌سواد در جامعه نداشته باشیم و این محقق نمی‌شود مگر همه دستگاه‌ها بسیج شوند و در این زمینه با آموزش‌وپرورش حداکثر همکاری را داشته باشند.

در ادامه این جلسه محمد پورداوود معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: 48916 نفر بی‌سواد در محدوده سنی 10 تا 49 سال در استان همدان وجود دارد.

 وی بیان کرد: طبق آمار رسمی، بیش از 95 درصد مردم استان همدان باسواد هستند؛ که در مقایسه با سایر استان‌ها، استان همدان از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

پورداوود گفت: از این تعداد بی‌سواد استان، 5328 نفر مربوط به شهرستان نهاوند است که در این زمینه شهرستان نهاوند در مقایسه با سایر شهرستان‌ها وضعیت مطلوبی دارد و بعد از همدان و ملایر، سومین شهرستان باسواد استان است.

معاون سوادآموزی استان افزود: اگر ما می‌خواهیم در بحث سوادآموزی به اهدافمان برسیم، یکی از راه‌ها این است که روش‌ها را متحول کنیم و از دستورالعمل‌های سنتی به روش‌های نوین روی بیاوریم.

در این جلسه هادی سلگی مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند ضمن ارائه گزارشی از اقدامات آموزش‌وپرورش نهاوند برای شناسایی افراد بی‌سواد گفت: آموزش‌وپرورش در مرحله اول اقدام به شناسایی و پالایش افراد بی‌سواد کرده و آن‌ها را در سامانه سوادآموزی ثبت کرده است و در مرحله بعد با حوزه‌بندی افراد شناسایی‌شده، از آن‌ها آزمون به‌عمل‌آمده است.

وی اظهار داشت: از دیگر کارهای مهمی که ما درزمینهٔ پالایش افراد بی‌سواد در نهاوند انجام داده‌ایم، این بوده که در زمان ثبت‌نام دانش آموزان، آن‌ها را ملزم کرده‌ایم رونوشتی از مدرک تحصیلی اولیاء را ارائه بدهند؛ که با اجرای این طرح، درواقع ما دانش‌آموزی نداریم که اولیای بی‌سواد داشته باشد و شناسایی نشده باشند.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند افزود: این مسئله را نیز مدنظر داشته باشیم که بسیاری از کسانی که در آمار بی‌سوادان شهرستان نهاوند ثبت‌شده‌اند، درواقع از عشایر کوچ‌نشینی هستند که برای مدتی محدود در نهاوند ساکن هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

100درصد

دیدگاه شما