تازه های سایت

کد مطلب: 33081
23. مهر 1396 - 8:20
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: همزمان با دهه سوم محرم نمایش «از علقمه تا شام» در شهرستان نهاوند به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همزمان با دهه سوم محرم نمایش «از علقمه تا شام» با همکاری واحد امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: نمایش« از کربلا تا شام » داستان شخصی است به نام حاج اسماعیل که عمر خود را در خدمت به ائمه و سقایی امام حسین (ع) گذرانده است، روزی از ایام عزاداری ماه محرم فرزند معلولش به او می‌گوید که چرا آقایی که شما برایش سقایی می‌کنی حاجتت را برآورده نمی‌کند و مرا شفا نمی‌دهد

مصباح اضافه کرد: مرد از این سخن فرزند بسیار ناراحت شده و در مجلس عزای اباعبداله سوگند می خورد که اگر فرزندش شفا پیدا نکند، مشک را پاره خواهد کرد، وی نیمه شب از کار خود بسیار پشیمان شده و از خداوند طلب آمرزش و استغفار می‌کند که در طرف مقابل حضرت عباس(ع) به خواب فرزندش آمده و ضمن شفا دادن به او می‌گوید که مادرم حضرت فاطمه فرموده من طاقت ندارم دیگر هیچ مشک پاره‌ای را ببینم.

مدیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نهاوند عنوان کرد: این موضوع باعث آن می‌شود که فرزند اسماعیل هم راه پدر را پیش گرفته و از مریدان اباعبدالله و حضرت عباس شود.

وی گفت: در ادامه، داستان روایتی دارد از جانفشانی‌های علمدار کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش و سپس مصائب و مشکلات اهل بیت امام (ع) و همچنین خطبه‌های ماندگار حضرت زینب(س) در شام.

وی ادامه داد: این نمایش که همراه با آوا و نوا‌های مذهبی است به کارگردانی هنرمند خوش آتیه شهرستان آقای عباس گودرزی بوده که آقایان میلاد دارایی، محمد اسماعیلی، حامد اسماعیلی، عباس گودرزی، حسین رنجبر، حسین شاهمرادی، علیرضا سیف یونس روزبهانی و خانم‌ها زهرا سلگی،مبینا شاهمرادی، شکیبا حیدری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با بیان اینکه عباس گودرزی با نوای زیبایش فضایی بس روحانی به این نمایش بخشیده است یادآور شد: این نمایش در دهه سوم محرم به مدت ۴ روز در ۲ اجرا در محل تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) واقع در بلوار شهید بهشتی، خیابان معلم اجرای عمومی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما