تازه های سایت

کد مطلب: 33064
22. مهر 1396 - 8:06
مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند گفت: اجرای طرح همیار پلیس در مدارس باعث نهادینه شدن قانون و فرهنگ‌سازی در راستای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی در جلسه هماهنگی فرهنگ یاران پلیس که با حضور سرپرست پلیس راهور نهاوند برگزار شد، گفت: امنیتی که اکنون در کشور ما وجود دارد در وهله اول، به برکت خون شهیدان است.

وی اظهار داشت: باید قدر این نعمت را بدانیم و توجه داشته باشیم که برای برقراری این امنیت و آرامش هزینه‌های جبران‌ناپذیری داده‌ایم.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند بابیان این‌که عوامل نیروی انتظامی ایثارگرانی ازخودگذشته هستند، افزود: نیروی انتظامی در همه ایام سال، در گرما و سرما، روز و شب در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و برای این‌که بتوانند شرایطی را فراهم کنند که مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند خود را وقف مردم کرده‌اند.

سلگی اجرای طرح همیار پلیس در مدارس را کاری بسیار شایسته دانست و عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم قانونی را در جامعه نهادینه کنیم بهترین راه این است که آن را در سنین کودکی به بچه‌ها یاد بدهیم و فرهنگ‌سازی کنیم.

سرهنگ شیراوند سرپرست پلیس راهور نهاوند نیز بابیان این‌که ما در بحث همیاران پلیس، درواقع پلیس را به خانه‌ها بردیم گفت: یکی مهم‌ترین عوامل حادثه‌ساز در جاده‌ها، بی‌احتیاطی است که با فعالیت همیاران پلیس و تذکراتی که در هنگام رانندگی به والدین خود می‌دهند، شاهد نتایج بسیار خوب این طرح بودیم.

شیراوند اظهار داشت: در چند سال گذشته ما سالانه حدود سی هزار کشته در جاده‌ها داشته‌ایم که با اقداماتی که صورت پذیرفته است، این رقم کاهش‌یافته و اکنون تقریباً به 21 هزار فوتی در سال رسیده است؛ اما این مقدار نیز در مقایسه با بسیاری از کشورها، رقم بسیار بالایی است.

سرپرست پلیس راهور نهاوند با اشاره به اینکه ناایمن بودن خودروها و استاندارد نبودن بسیاری از جاده‌ها، از عوامل مهم در افزایش آمار فوتی‌ها است اضافه کرد: بسیاری از خودروهای ما هیچ‌یک از استانداردهای بین‌المللی را کسب نمی‌کنند؛ پس نقش خودرو و جاده غیراستاندارد را در افزایش آمار تصادفات را نمی‌توان نادیده گرفت.

در پایان این جلسه مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند با اهدای لوح سپاس به سرهنگ شیراوند، ضمن تبریک هفته ناجا از زحمات پلیس راهور شهرستان تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما