تازه های سایت

کد مطلب: 33036
20. مهر 1396 - 8:29
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند، از نصب و راه‌اندازی دستگاه امحای زباله در بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در جمع خبرنگاران گفت: با تأمین یک دستگاه جدید بی خطرساز زباله‌های عفونی، گامی مؤثر در ارتقای بهداشت و سلامت عمومی و بالا بردن کیفیت خدمات درمانی در شهرستان نهاوند، برداشته شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بی خطرسازی زباله‌های عفونی، رهاسازی و دفع این‌گونه زباله‌ها، تهدید جدی برای سلامت مردم و جامعه، محسوب می‌شود به همین دلیل دستگاه امحای زباله در این بیمارستان نصب‌شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اشاره به ارزش بیش از 150 میلیون تومانی این دستگاه گفت: با نصب این دستگاه کیفیت خدمات‌رسانی بهتر خواهد شد و مردم نیز رضایت بیشتری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: تمام‌خودکار بودن مراحل بی‌خطرسازی، مهم‌ترین مزیت آن است که بدون دخالت دست در مراحل بی‌خطر سازی و بسته‌بندی زباله‌ها را برای انسان و محیط‌زیست بی‌خطر می‌کند.

دارابی گفت: زباله‌ها پس از ورود به این دستگاه به‌وسیله خردکن، خردشده و پس از بی‌خطرسازی به‌صورت غیر عفونی و بسته‌بندی از دستگاه خارج می‌شود.

وی اظهار داشت: زباله‌های بیمارستانی زباله‌هایی پرخطر محسوب می‌شوند زیرا با خون، عفونت، انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها آغشته بوده و اگر به همان صورت دفن شوند باعث انتشار میکروب‌ها از بیمارستان به دیگر مکان‌ها می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: در صورت استفاده زباله گردها و بازیافت این نوع زباله، خطر انتقال میکروب‌ها و بیماری‌ها به سایر افراد جامعه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما