تازه های سایت

کد مطلب: 32916
13. مهر 1396 - 8:22
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: موزه شهدا که یکی از موزه‌های مورد اقبال گردشگران است مرمت و باسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با اعلام این مطلب اظهار داشت: این موزه از سال 92 تاسیس شد و مرمت آن شامل بخش بام‌سازی، محوطه‌سازی و مرمت بخش داخلی  و خارجی بنا است.

وی تصریح کرد: این موزه شامل آثار قابل تأملی از شهداء، وصیت نامه شهداء، اشیاء و وسایل مربوط به شهداست که در فصل گردشگردی هر ساله با توجه به این‌که بازدید از این موزه رایگان است با استقبال چشمگیری هم مواجه می‌شود و همتای حمام حاج آقا تراب گردش‌پذیر است.

جانجان افزود: در حال حاضر سه موزه در نهاوند فعال است که این موزه‌ها شامل حمام حاج آقا تراب (موزه مردم‌شناسی)، موزه شهداء و موزه تاریخ و فرهنگ(موزه باستانی‌شناسی) است.

معبد لائودیسه کاوش می‌شود

وی عنوان کرد: امسال با پیگیری‌های مکرری که انجام شد رقمی بالغ بر 3 میلیارد تومان اعتبار به میراث فرهنگی شهرستان نهاوند اختصاص یافته که چنانچه مبلغ قابل ملاحظه‌ایی هم از این میزان اعتبار تخصیص یابد به موازات سایر اقدامات، فاز چهارم لائودیسه نیز کاوش می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند بیان کرد: تاکنون سه فاز لائودیسه کاوش شده و فاز چهارم با توجه به نتایج سه فاز قبل، کاوش خواهد شد.

جانجان گفت: مرحله چهارم کاوش بسیار گسترده‌تر از مراحل قبل است و شامل خرید، تملک و تخریب منطقه‌ایی از محله دوخواهران می‌باشد که امیدواریم در این مرحله از کاوش بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم و محل معبد مشخص شود.

جانجان ادامه عملیات حفاری و کشف نهایی معبد را نیازمند اعتبارات لازم برای خرید چند منطقه مسکونی دانست و تصریح کرد: از آن‌جا که وجود معبد در بین بافت فرسوده منطقه قرار دارد لازم است اعتبار مورد نیاز برای خرید چند خانه و ادامه حفاری آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این راستا با برآوردهای صورت گرفته مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که اختصاص آن از سوی مسئولان مربوطه می‌تواند به کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی موجود در منطقه بینجامد و باعث شکوفایی شهرستان نهاوند شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به ساماندهی مراکز گردشگری نهاوند اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی مراکز گردشگری شهرستان  نهاوند در چهار سال گذشته 26 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته و هزینه شده است.

جانجان عنوان کرد: سراب‌های گیان و گاماسیاب دو مرکز عمده گردشگری این شهرستان محسوب می‌شوند که در چهار سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار برای آن‌ها از محل منابع استانی هزینه شده است.

وی بیان کرد: ساماندهی این سراب‌ها شامل نصب سکو، آلاچیق،  احداث سرویس‌های بهداشتی و تعمیر ساختمان، ایجاد روشنایی و پارکینگ بوده که ساماندهی این سراب‌ها باعث جذب گردشگران زیادی برای شهرستان شده است.

جانجان افزود: همچنین در چهار سال گذشته 6 میلیارد ریال برای بهسازی راه ارتباطی بام نهاوند اختصاص داده شد و 500 میلیون ریال نیز صرف روشنایی آن شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما