تازه های سایت

کد مطلب: 32915
13. مهر 1396 - 8:19
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشت پاییزه غلات با محوریت گندم و جو در سطح بیش از 31 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: از مجموع مزارع زیر کشت گندم شهرستان، 12 هزار هکتار آن آبی و هفت هزار و 500 هکتار آن دیم است که پیش بینی می شود 60 هزار تن محصول از آن برداشت شود.
وی گفت: همچنین در سطح شهرستان نیز 12 هزار هکتار از مزارع به کشت محصول جو اختصاص می یابد که پنج هزار هکتار آن آبی و هفت هکتار دیگر نیز به صورت دیم است.
باقری با بیان اینکه کشت پاییزه از روز گذشته در سطح شهرستان آغاز شده افزود: کشاورزان به منظور بهره وری بیشتر از مزارع نسبت به آماده سازی زمین ها از اواخر شهریور ماه اقدام کرده و از بذر ضد عفونی و اصلاح شده مناسب استفاده می کند تا راندمان تولید محصول با افزایش روبرو شود.
وی گفت: علاوه بر کشت گندم و جو ، از هفته گذشته نیز 2هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت محصول کلزا رفت.
وی با توصیه به کشاورزان در خصوص رعایت بازه زمانی مشخص در هنگام کشت محصول گفت: با هماهنگی های به عمل آمده برای ضد عفونی محصولات کشاورزان کود و سم مناسب در سطح شهرستان آماده ارائه به کشاورزان است و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.
باقری با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا هر ساله خساراتی به محصولات کشاورزان وارد می شود لذا کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
وی در ادامه به میزان برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال از مزارع این شهرستان 75 هزار تن گندم برداشت شد که در مقایسه با سال گذشته 35 درصد افزایش محصول داشته که علت آن بالا بودن مزارع کشت آبی در شهرستان است.
شهرستان نهاوند قطب کشاورزی استان همدان است که در بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی مقام اول استان را دارد.
از عمده ترین محصولات تولیدی بخش کشاورزی نهاوند می توان به گندم ، جو ، ذرت ، کلزا ، آفتاب گردان ، چغندر قند ، گشنیز ، نخود و لوبیا ، خیار ، سیب ، هلو ، شلیل ، انواع آلو ، گردو ، گیلاس و دیگر محصولات باغی اشاره کرد.
در شهرستان نهاوند بیش از 75 هزار هکتار زمین قابل کشت از نوع آبی و دیمی است که بیش از 50 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما