تازه های سایت

کد مطلب: 3287
22. مهر 1391 - 7:42
طی هفته های گذشته، رسانه های گوناگون غربی چندین بار از رد و بدل شدن پیشنهادهایی میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای ایران خبر داده اند. این بار روزنامه انگلیسی «گاردین» جزئیاتی از یک پیشنهاد جدید را منتشر کرده که گفته می شود گروه 1+5 قصد دارد طی ماه های آتی آن را به ایران ارائه کند.

 

به گزارش گرو به نقل از «تابناک»، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از یکی از مقامات اتحادیه اروپا نوشته کشورهای عضو گروه 1+5 در اواخبر نوامبر و یا اوایل دسامبر با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مذاکره ای را ترتیب خواهند داد؛ اما سمت و سوی مذاکرات احتمالاً بستگی به این خواهد داشت که از میان میت رامنی و باراک اوباما، کدامیک به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود.
به گفته این مقام اروپایی، پیشنهادی که در این مذاکره به ایران ارائه خواهد شد این است که در ازای کاهش موقت تحریم ها، ایران غنی سازی خود را محدود کند. وی با بیان این امر که ایران به چیزی بیش از آنچه تاکنون به آن پیشنهاد شده نیاز دارد، اظهار داشته «ما انتشار تغییری واقعی در طرف مقابل را داریم».
گاردین اضافه می کند که به گفته مقام اروپایی مذکور، پیشنهادی که قرار است غربی ها به ایران ارائه کنند، مبتنی بر رویکرد مرحله ای خواهد بود و گام هایی را که هر یک از طرفین باید برای رسیدن به توافق بردارد، مشخص خواهد کرد.

دیدگاه شما