تازه های سایت

کد مطلب: 32846
8. مهر 1396 - 10:04
امام جمعه نهاوند گفت: در مراسم‌های عزاداری‌ ایام محرم توجه به پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌های واقعه عاشورا لازم و ضروری است و این عبرت‌ها باید به خصوص برای نسل جوان و نوجوان تبیین شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌ اظهار داشت: در ایام محرم عزاداری‌های باید با معرفت و شناخت، هدفمندانه و آگاهانه باشد و این مراسم‌ها نباید تقلیدی، بی‌هدف و جاهلانه باشد.

وی تصریح کرد: در مراسم‌های عزاداری ایام محرم باید پیام‌ها و عبرت‌های واقعه عاشورا مورد توجه قرار بگیرند و این پیام‌ها خصوصا برای نسل جوان و نوجوانان بازگو شوند.

مغیثی‌نیا افزود: یکی از عبرت‌های مهم قیام عاشورا که ما باید در عزاداری‌هایمان به آن توجه داشته باشیم این است که مسلمانان آن زمان پیروی از ولایت و رهبری را کنار گذاشتند و همین اتفاق باعث شد که اسلام از مسیر درست خود خارج شود.

وی عنوان کرد: ما نیز اگر می‌خواهیم در انقلاب اسلامی به این تجربه تلخ دچار نشویم باید پیروی از ولایت فقیه را به عنوان اصل و سرلوحه همه کارهایمان قرار دهیم و در این ایام باید سعی کنیم که این درس مهم را به عنوان اساس انقلاب برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: همچنین یکی از درس‌های مهم واقعه عاشورا که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد به پا داشتن نماز بود و همانطور که همه ما آگاه هستیم علت بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما از قبیل اعتیاد، اختلافات خانوادگی، سرقت، ناامنی و غیره بی توجهی به نماز است.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: متأسفانه امروز اهمیت و توجه به  نماز در خانواده‌ها، مدارس و آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته است و این فریضه مهم به خوبی آموزش داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما می‌خواهیم در برابر جنگ نرم، ماهواره، فضای مجازی، اعتیاد و سایر دام‌هایی که دشمنان برای نابودی خانواده‌ها و انقلاب ما برنامه‌ریزی کرده‌اند، مقاومت کنیم تنها یک راه وجود دارد و آن نهادینه کردن یاد خدا، فرایض دین و نماز به‌‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان است که باید در مراسمات عزاداری ایام محرم نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مغیثی‌نیا افزود: در مراسمات عزاداری ایام محرم باید از خرافات و حاشیه‌هایی که موجب وهن دین و عزاداری است، پرهیز شود و همچنین این مراسم‌ها باید با نیت خالص، بدون ریا، تظاهر و خودنمایی باشد و جزء رضای خدا و اولیای دین دنبال اهداف دیگری نباشند.

امام جمعه نهاوند به وظیفه مداحان و وعاظ اشاره کرد و گفت: در مراسمات عزاداری‌های ایام محرم  سخنرانی‌ها، اشعار و مرثیه‌ها باید مستند و با محتوای غنی و عقلانی و منطقی باشند.

مغیثی‌نیا عنوان کرد: مصادیق خرافاتی از قبیل علامت‌های صلیب‌گونه، آهنگ‌های مبتذل، شمع روشن کردن در روز روشن و غیره باید توسط مداحان و وعاظ برای مردم و عزاداران بیان شود.

وی بیان کرد: همچنین این افراد باید در مراسم عزاداری‌های ایام محرم ویژگی‌های اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) را در مقایسه با اسلام آمریکایی و شعیه لندنی بازگو کنند و حتی‌الامکان هیئت‌ها را همراهی و به طور مستمر بر آن‌ها نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما