تازه های سایت

کد مطلب: 32838
7. مهر 1396 - 10:16
به مناسبت هفته ی دفاع مقدس، پایگاه بسیج کارگری شرکت سیمان نهاوند با حضور سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه ی شهرستان نهاوند و مدیران و پرسنل این کارخانه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم که در محل ساختمان اداری کارخانه برگزار شد، ابتدا گزارشی کلی از روند احداث تا فعالیت جاری کارخانه توسط مهندس سبزعلی مدیریت شرکت به اطلاع میهمانان حاضر در مراسم رسید.

مهندس سبزعلی با اشاره به مراحل ساخت و تجهیز کارخانه سیمان نهاوند گفت: بیش از ۹۰ درصد کارها با اتکا به توان و دانش داخلی انجام و آماده بهره برداری شده است و تنها در بخش نصب و راه اندازی برخی تجهیزات وارداتی، از مشاوره ی خارجی استفاده شده است.

وی پرداختن به مسائل فرهنگی، مذهبی و ورزشی را از اولویت های مدیریت سیمان نهاوند برشمرد و افزود: طی سال های اخیر اقدامات قابل توجهی در این حوزه ها صورت گرفته که در همین راستا، امروز مراسم افتتاح رسمی پایگاه مقاومت بسیج کارگری را خواهیم داشت.

مهندس سبزعلی همچنین با بیان اینکه بیشترین نیروی فعال در شرکت سیمان نهاوند از میان جوانان متخصص بومی بکارگیری شده اند، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش و همت روز افزون مدیریت و پرسنل این مجموعه و نیز توجه بیش از پیش مسئولان استانی و شهرستان، مشکلات موجود در راه تولید و اشتغال مرتفع گردد.

 

افتتاح رسمی پایگاه بسیج کارگری شرکت سیمان نهاوند

 

در ادامه، محمد زرینی مدیر امور اداری و منابع انسانی شرکت سیمان نهاوند ضمن ارائه ی گزارشی از فعالیت های انجام شده طی یک سال اخیر، گفت: در حوزه ی اقامه نماز، با توجه به تاکیدات مدیریت محترم عامل شرکت، در حال حاضر علاوه بر برپایی روزانه ی نماز جماعت ظهر و عصر، در چندین نقطه ی کارخانه نیز نمازخانه هایی جهت رفاه حال کارکنان در نظر گرفته شده است.

وی توجه به ورزش و سلامت کارکنان را از دیگر دغدغه های مدیریت شرکت خواند و افزود: برگزاری مسابقات درون سازمانی در رشته های مختلف به شکل مستمر انجام شده و حتی در برخی رشته ها نیز عناوین قهرمانی در سطح شهرستان و منطقه، توسط همکاران ورزشکار به دست آمده است.

همچنین در ادامه ی این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مغیثی امام جمعه ی شهرستان نهاوند ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به برگزاری همایش سراسری “احلی من العسل” اشاره کرد و اظهار داشت: این جمله متعلق به حضرت قاسم بن حسن (ع) است وقتی که در شب عاشورا در جواب اباعبدلله (ع) که از وی پرسید مرگ در نظر تو چگونه است؟ پاسخ داد “شیرین تر از عسل”.

افتتاح رسمی پایگاه بسیج کارگری شرکت سیمان نهاوند

حجت الاسلام و المسلمین مغیثی افزود: فهم این معنا برای بسیاری از انسان ها دشوار است زیرا قاعدتا انسان دوستدار زندگی است؛ پس چگونه می شود که آدمی به این درجه از کمال برسد که مرگ در نظرش شیرین تر از عسل باشد؟

امام جمعه نهاوند پاسخ به این پرسش را در آیات قرآن دانست و تصریح کرد: از دیدگاه قرآن، مؤمن کسی است که به این چنین معنایی از مرگ برسد و هر که به این درجه از معرفت دست نیابد، ایمانش کامل نخواهد بود؛ آنجا که خداوند متعال می فرماید اگر کسی مال و اموالش را محبوب تر از خدا و سولش قرار دهد، بی گمان در لحظه ی مرگ از زیان کاران خواهد بود.

وی افزود: فانی دانستن تمام لذات دنیوی، معنایی است که حضرت اباعبدلله (ع) از آن سخن می گوید و اگر هزاران بار کشته شدن آن حضرت، رضای خدا و نصرت دین خدا را در پی دارد، او با اشتیاق می پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مغیثی اظهار داشت: شهید محسن حججی نیز دارای زن و فرزند و محبت نسبت به آنان بود اما رضای پروردگار را به رضایت زن و فرزند و پدر و مادر ترجیح داد و نهایتا به مقام والای شهادت دست یافت.

در ادامه سردار مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به ذکر خاطره ای از دوران جنگ تحمیلی پرداخت.

سردار مجیدی با اشاره به اهداف خام دشمن بعثی در ابتدای شروع جنگ تحمیلی و ادعای صدام مبنی بر تصرف استان خوزستان طی سه روز، گفت: حدود سال ۱۳۶۳ در یکی از روزهای گرم تابستان، کارخانه ی نورد لوله ی اهواز مورد تهاجم جنگنده های دشمن قرار گرفت و بخشی از تاسیسات آن آسیب دید؛ با توجه به همجواری منازل سازمانی با کارخانه، لحظاتی پس از بمباران، خانواده های پرسنل شاغل در کارخانه خود را سراسیمه به محل حادثه رساندند تا به مجروحان امداد رسانی کنند؛ در این لحظه مدیران و دست اندرکاران کارخانه با دیدن این صحنه، به پرسنل دستور دادند حالا که خانواده ها و نیروهای امدادی در محل حاضر شده اند، شما هر چه سریعتر به طرف خط تولید بروید تا ضمن بررسی میزان خسارت وارد شده، نسبت به رفع آسیب و راه اندازی خط تولید در اسرع وقت، اقدام شود.

افتتاح رسمی پایگاه بسیج کارگری شرکت سیمان نهاوند

سردار مجیدی گفت: در حالی که ما درگیر سخت ترین تحریم ها بودیم، نگاه قابل ستایش مدیران کارخانه نورد اهواز باعث شد تا به فاصله کوتاهی، مجددا فعالیت خط تولید کارخانه از سر گرفته شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان رمز موفقیت کشور را از خودگذشتگی دانست و اظهار داشت: ما باید به این مهم باور داشته باشیم که کاری که انجام می دهیم در جهت اعتلای ایران اسلامی است و محدود به نظارت مدیران خود نباشیم.

در پایان با حضور امام جمعه ی شهرستان و فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، دفتر پایگاه بسیج کارگری سیمان نهاوند به طور رسمی افتتاح شد.

همچنین در حاشیه ی این مراسم، هدایای ویژه ی جشن تکلیف فرزندان دختر برخی پرسنل و همچنین فعالان حوزه ی بسیج و مسابقه ی کتابخوانی به نفرات برگزیده اهدا شد.

افتتاح رسمی پایگاه بسیج کارگری شرکت سیمان نهاوند

دیدگاه شما