تازه های سایت

کد مطلب: 32805
5. مهر 1396 - 8:23
معاون فرماندار نهاوند گفت: زنان با حضور پر رنگ در دوران دفاع مقدس و با حمایت مادی از جبهه های جنوب و غرب، از جان و مال خود مایه گذاشتند و با خلق صحنه های به یاد ماندنی و فراموش نشدنی نقش بی بدیل و اثرگذار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، رضا سلامتی در کارگروه امور بانوان و خانواده نهاوند در محل فرمانداری افزود: زنان بصورت خودجوش و همپای مردان در تمامی دوران دفاع مقدس در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند.

وی با تجلیل از دلاورمردیهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: ایران در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی و از تجزیه کشورهای اسلامی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به نقش خاص بانوان در دوران جنگ تحمیلی گفت: در دوران دفاع مقدس ، نقش پشتیبانی روانی و عاطفی رزمندگان اسلام به زنان واگذار شد تا با روحیه دادن به سربازان، جنگ با موفقیت به پایان برسد.

سلامتی تصریح کرد: معاون فرماندار نهاوند به نقش امدادی بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر زنان داوطلب به مدد و مساعدت جبهه و جنگ نمی آمدند، آمار شهدای جنگ فزونی می یافت، و اگر مجروحان به موقع مداوا نمی شدند، درمان بعدی آن ها، هزینه سنگینی را بر بیت المال تحمیل می کرد.

وی در ادامه به نقش پر رنگ بانوان پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با قبل از آن یاد کرد و افزود: با مقایسه جایگاه زنان قبل و بعد از انقلاب می بینیم که بعد از انقلاب حضور بانوان در عرصه های مختلف پررنگ شده و این مشارکت روز به روز در حال افزایش است.

سلامتی مشارکت فعال بانوان در توسعه جامعه را امری غیر قابل انکار دانست و گفت: زنان جامعه در توسعه جامعه نقشی پر رنگ و غیر قابل کتمان دارند و از توانمندی های بالایی در بخش تولیدات صنایع دستی برخوردار هستند که باید این توانایی بانوان را به سمت تولید هدایت کرد.

وی مهارت آموزی و آموزش بانوان را عامل فعالتر شدن آنان در مشاغل خانگی و روستایی ذکر کرد و افزود: از آنجا که بحث آموزش و مهارت آموزی به زنان و دختران موضوع مهمی در بحث توسعه پایدار هر کشور است اذا نمی توان با شعار به توسعه پایدار دست یافت لذا لازم است در جهات مهارت آموزی بانوان گام برداریم.

وی در این راستا افزود: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای نقش مهمی در راستای اشتغال واقتصاد خانواده بر عهده دارد و برای این منظور باید در روستاها نیاز سنجی شود تا بنا بر درخواست و علاقه مردم کلاسهای مورد نیاز برگزار شود.

معاون فرماندار با بیان اینکه برای فعال کردن زنان جامعه در بخش های مختلف نیازمند یک برنامه ریزی منسجم هستیم گفت: در همین راستا با برنامه ریزی مناسب می توانیم بانوان به ویژه ئر روستاها را در بخش های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی حتی ورزشی فعال کرد .

وی در ادامه به توطئه دشمنان برای ضربه زدن بر پیکره جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن بر پیکره جوامع اسلامی از راههای گوناگون وارد می شوند که یکی از این راها برای تضعیف کشورهای اسلامی ایجاد فساد و تغییر سبک زندگی در حوزه بانوان است

سلامتی ضربه زدن بر پیکر خانواده ها را از دیگر تلاشهای دشمن برای متلاشی کردن جامعه اسلامی از درون ذکر کرد و افزود: تمرکز بر روی از هم پاشیدن خانواده ها در کشورهای اسلامی از اولویت های اقدامات غرب است که در این راستا اقدامات فرهنگی باید انجام شود و بانوان با هوشیاری و آگاهی دادن به فرزندان خود نسبت به اقدامات شوم دشمن این ترفند آنان را ناکام بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما