تازه های سایت

کد مطلب: 32804
5. مهر 1396 - 7:59
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه نبود پزشک متخصص متقاضی برای طبابت علت کمبود پزشک متخصص در درمانگاه نهاوند است، گفت: تا کنون هیچ پزشک متخصصی برای طبابت در این درمانگاه متقاضی نیست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن عروتی‌موفق با اشاره به اینکه روزانه ۴۵۰ بیمار به درمانگاه تأمین اجتماعی نهاوند مراجعه می‌کند، اظهار کرد: ظرفیت این درمانگاه متشکل از ۴ پزشک عمومی، ۲ پزشک داروساز و یک دندانپزشک کامل است و به دنبال تخصصی کردن این درمانگاه هستیم.

وی تصریح کرد: با تخصصی شدن درمانگاه تأمین اجتماعی نهاوند می‌توانیم در رشته‌های اطفال، داخلی و زنان پزشک متخصص جذب کنیم که در این رابطه فراخوانی توسط سازمان منتشر شده و مکاتباتی با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته اما تا کنون پزشکی متقاضی نبوده است.

عروتی‌موفق با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در توزیع پزشک طرحی برای درمانگاه‌های تأمین اجتماعی سهمیه قائل نیست، افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه موضوع کمبود پزشک در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی در اولویت مناطق مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه نهاوند با تمام ظرفیت خدمات ارائه می‌دهد اما تنها مشکل این درمانگاه جذب پزشک متخصص است که با وجود پیگیری هنوز انجام نشده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان اظهار کرد: براساس سطح‌بندی سازمان تأمین اجتماعی به شهرهایی که بین ۳۰ تا ۵۵ هزار بیمه شده دارد، یک درمانگاه عمومی تعلق می‌گیرد که شهرستان نهاوند شامل این موضوع است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به دو صورت درمان مستقیم و غیرمستقیم است، یادآور شد: خدمات درمان مستقیم در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد که در بسیاری شهرستان‌ها از جمله بهار، کبودراهنگ، فامنین و قهاوند وجود ندارد.

عروتی‌موفق با بیان اینکه ۴۲ درصد شهروندان استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، گفت: انتظار است همه بیمه‌شدگان از خدمات درمان مستقیم سازمان استفاده کنند در حالیکه تعداد مراکز ملکی سازمان کمتر از تعداد بیمه‌شدگان است.

وی با اشاره به اینکه در حدود ۸۰۰ مرکز درمانی و خصوصی با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد دارند، تصریح کرد: کل خدمات درمانی فقط محدود به درمانگاه‌های تأمین اجتماعی نیست به طوریکه بیمه‌شدگان این سازمان می‌توانند با مراجعه به سایر مراکز درمانی و مطب‌ها از خدمات درمان مستقیم استفاده کنند./ایسنا

دیدگاه شما