تازه های سایت

کد مطلب: 32717
31. شهريور 1396 - 8:01
رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری میزان پرداخت وام ازدواج به متقاضیان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 250 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در ستاد ساماندهی امور جوانان نهاوند گفت: میزان وام ازدواج پرداختی در پنج ماهه اول امسال 152 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: در پنج ماه سال گذشته 501 فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شد که این رقم امسال با سه برابر افزایش به یک هزار و 509 فقره افزایش یافت ضمن اینکه در این مدت تعداد معرفی شدگان به بانک از 710 مورد سال گذشته به یک هزار و 870 نفر رسیده است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان نهاوند گفت: تاکنون برای فعالیتهای اجتماعی جوانان نسبت به ثبت هشت سمن اقدام شده که اولین اعتبار نامه یکی از این سمن ها صادر و بر این اساس یک خانه جوان نیز در شهرستان افتتاح شده است.

روزبه در ارتباط با آمار ازدواج و طلاق در این شهرستان گفت: در 6 ماه اول سال جاری یک هزار و 207 مورد ازدواج و 133 مورد طلاق به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بحث ازدواج 40 درصد کاهش و در زمینه طلاق نیز 40 درصد کاهش داشته است

رئیس مجمع خیرین ازدواج نهاوند نیز گفت: به منظور فرهنگ سازی در خصوص ترویج ازدواج به سبک ایرانی اسلامی در نظر است طرح 313 به اجرا در اید و به این تعداد از زوجین جهیزیه داده شود.

حجت الاسلام گودرز سیفی افزود: زمین مورد نیاز برای ایجاد پارک زوج جوان آماده سازی شده است که با اجرای این طرح توسط هر کدام از زوجین درختی کاشته می شود و شناسنامه آن درخت به نام آنها صادر می شود و آنان در هفته در پارک حضور می یابند و به درخت خود رسیدگی می کنند.

معاون فرماندار نهاوند نیز با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: جوانان در هفته دفاع مقدس حضوری اثر گذار در جبهه ها داشتند و آن دوران همدلی و نوعدوستی در بین جوانان موج می زد.

رضا سلامتی خواستار همکاری بیشتر بانکها برای پرداخت وام ازدواج شد و گفت: تعدادی از بانکها عملکرد خوبی در رابطه با پرداخت وام داشته اند اما تعداد معدودی از بانکها وجود دارند که هنوز اعتقادی به مصوبه بانک مرکزی برای تغییر ضمانت ندارند و با این کار برای وام ازدواج مشکلاتی ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری از یک هزار و 870 نفر معرفی شده به بانک تاکنون یک هزار و 509 نفر موفق به دریافت وام شده اند که لازم است تا 15 مهر ماه این تعداد به 100 درصد برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما