تازه های سایت

کد مطلب: 32559
21. شهريور 1396 - 7:34
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: سپاه اجازه نمی‌دهد هیچ شخص یا مسئولی پا را فراتر از خطوط قرمز نظام بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ کامران کریمی در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر نهاوند در خصوص پیشینه نیروی بسیج اظهار کرد: به‌کارگیری نیروی مردمی فقط مختص به زمان حال نیست، بلکه از زمان صدر اسلام این برنامه وجود داشته و پیامبر اکرم(ص) همواره از نیروی مردمی برای دفاع از اسلام استفاده می‌کردند. 

وی با بیان اینکه ائمه(ع) بعد از پیامبر(ص) نیز از این نیروی مردمی در راستای حفظ سرزمین‌ها استفاده می‌کردند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) تشکیل بسیج مستضعفین بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، نیروی مردمی بسیج توانست با دست خالی، اما مجهز به نیروی ایمان و روحیه ایثار و شهادت طلبی در مقابل دشمنان بایستد به طوری که دشمنان ما که صاحب بزرگ‌ترین ارتش‌های کلاسیک دنیا هستند انگشت به دهان ماندند.  

وی در خصوص مأموریت سپاه و بسیج در شرایط کنونی، عنوان کرد: امروز دشمن دریافته که از طریق جنگ سرد نمی‌تواند به ایران ضربه بزند، بنابراین رویکرد خود را تغییر داده و وارد عرصه «جنگ نرم» شده است.

کریمی درباره جنگ نرم افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام عظمای ولایت همین بحث جنگ نرم است که از عناوینی مانند جنگ فرهنگی، ناتوی فرهنگی و... از آن نام می‌برند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سپاه برای مقابله با جنگ نرم دشمن طراحی و پیاده‌سازی حلقات شجره طیبه صالحین است و هدف از راه‌اندازی این حلقات جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و بالابردن سطح بینش، آگاهی و بصیرت آنهاست. 

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ عنوان کرد: ما هر اندازه در عرصه‌ عمرانی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی کار کنیم اما از قضیه فرهنگ غفلت داشته باشیم به هدف نخواهیم رسید و از آن دور خواهیم شد. 

وی در خصوص وظایف اصلی سپاه بیان کرد: وظایف اصلی سپاه به دو بخش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم می‌شود که برنامه‌های درون‌سازمانی شامل جذب، سازماندهی، آموزش، رزمایش، مقابله با تجمعات و نهایتا تحقق بسیج ده‌ها میلیونی است.

کریمی یکی از وظایف برون‌سازمانی سپاه را تعامل با تمام مسئولان شهرستان دانست و ادامه داد: یکی دیگر از وظایف برون‌سازمانی، انتقاد سازنده و بررسی نقاط ضعف و قوت تمام مسئولین شهرستان است. 

وی وظیفه دیگر سپاه را مطالبه‌گری دانست و تصریح کرد: سپاه وظیفه دارد نسبت به عملکرد تمام مسوولان شهرستان مطالبه‌‌گر باشد و سرمنشأ این مطالبه‌گری، فرمایشات مقام معظم رهبری است. 

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند آخرین و مهم‌ترین وظیفه برون سازمانی سپاه را جلوگیری از عبور از خطوط قرمز نظام خواند و افزود: سپاه با همکاری شما مسئولان اجازه نمی‌دهد که هیچ شخص یا مسئولی پا را فراتر از این خطوط بگذارد. 

وی از اعضای شورای شهر نهاوند خواست تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و اضافه کرد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی فضاسازی مناسب در سطح شهرها است، بنابراین انتظار می رود شهرداری این فضاسازی را در مناسبت‌های مختلف انجام دهد.

کریمی در ارتباط با بحث عمران و سازندگی، به ساخت 9 سالن ورزشی در سطح شهرستان نهاوند در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با احداث این سالن‌ها حدود 3 هزار و 200 مترمربع به سرانه ورزشی شهرستان اضافه شده که ظرفیت بسیار خوبی را به وجود آورده است اما برای تکمیل همچنان به مساعدت‌هایی نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما