تازه های سایت

کد مطلب: 32545
20. شهريور 1396 - 8:50
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: باغداران نهاوندی سالانه بیش از۱۲۰هزار تن انواع میوه تولیدمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اشاره به اینکه نهاوند قطب تولید محصولات باغی زراعی است، گفت: وجود بیش از ۱۲هزار هکتار باغ مثمر در نهاوند موجب شده که باغداران این شهرستان مقادیر زیادی از نیاز میوه استان همدان را تامین کنند. 

وی با اشاره به اینکه ۲۴ درصد میوه استان را باغداران نهاوندی تولید می کنندخاطرنشان کرد: وجود این حجم از تولید میوه نیازمند برنامه ریزی برای فروش وعرضه مناسب میوه است.
 
باقری با اشاره به اینکه در نهاوند انواع میوه های مختلف در فصول مختلف سال یعنی بهاره، تابستانه و پاییزه تولید می شود گفت: از۱۳۰ هزار تن انواع میوه های که باغداران نهاوندی تولید می کنند حدود۵۰ هزارتن آن میوه های هسته دار از جمله هلو و شلیل است که عمدتا مصرف تازه خوری دارند.
 
 
انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

متاسفانه بسته بندی بد میوه ها در نهاوند علاوه بر تحمیل ضررو زیان به کشاورزان نهاوندی ، سایر کشاورزان شهرهای همجوار را نیز متضرر نموده است به نحوی که در میدان تره بار همدان و تهران اشک کشاورزان همدان ، ملایر ، بروجرد ، کنگاور ، تویسرکان و اسد آباد از بسته بندی میوه ها و به اصطلاح استفاده از سبد گوجه ی برای میوه های درختی نام و خاطره ی بدی بر روی آنها از نهاوند در پی داشته است.

دیدگاه شما