تازه های سایت

کد مطلب: 32539
19. شهريور 1396 - 19:23
نماینده نهاوند در مجلس با اشاره به این که مذاکراتی میان ایران و چین جهت مبادله نفت ایران با ریل‌های خط آهن در جریان است، کلیات مواضع کمیسیون انرژی را در این باره توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند با اشاره به این که مذاکراتی میان ایران و چین جهت مبادله نفت ایران با ریل‌های خط آهن چین در جریان است، گفت: باید منافع ملی به‌صورت همه‌جانبه در این تبادلات پایاپای لحاظ شود.

وی اظهار داشت: الان بعضی ریل‌های وارداتی به کشور، سرعت‌پذیری بسیار پایینی دارند، این در حالی است که در همین چین، امروز قطارهایی با سرعت‌های بسیار بالا در تردد هستند.

بهرام‌نیا از به ضرورت وجود منطق در معاملات پایاپای با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: نباید به جهت نیاز ما به فروش نفت تابع هرگونه شرایطی از سوی طرف مقابل شویم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون انرژی هنوز به این موضوع ورود نکرده است، خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است تولید داخلی و اشتغال و رونق اقتصادی است.

رئیس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین جلسه‌ای که اعضای کمیسیون با آقای زنگنه وزیر نفت داشتند، دریافتیم که رویکرد ایشان در این دولت، در قبال مجلس با رویکردشان در دولت قبل بسیار متفاوت است و رویکردی تعامل‌گرایانه‌تر در پیش گرفته است و قصد دارد براساس مشاوره، همفکری و احصاء نظرات اعضای کمیسیون انرژی و نمایندگان مجلس کار را پیش ببرند.

وی ادامه داد: کمیسیون انرژی و نمایندگان مجلس ضمن اینکه جایگاه خود را برای استفاده از ابزارهایی چون سوال و استیضاح را محفوظ می‌دانند، اما به نگاه تعامل‌گرایانه وزیر نفت در این دوره نظر مثبت دارد.

بهرام‌نیا در توضیح علت تفاوت رویکرد زنگنه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به مجلس خاطرنشان کرد: این به آن دلیل بود که مجلس تمام قد به حمایت از وزیر نفت برخاست، چرا که بحث نظام مطرح بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز ابر چالش پیش پای نظام موضوع اشتغال است، گفت: ما حس کردیم که باید به دولت کمک کنیم تا با روحیه و انگیزه بالاتری براساس برنامه ششم و تحقق سند 1404 حرکت کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما