تازه های سایت

کد مطلب: 32515
10. شهريور 1396 - 15:51
با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی در نقاط مختلف شهرستان نهاوند کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به بهانه هفته دولت به سراغ یکی از بخش هایی رفتیم که با ابتکار و دور اندیشی امام خمینی(ره) ایجاد شد و امروز پس از گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی منشا خدمات بزرگی بوده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل گردید و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله 10 روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) طی پیام مهمی در تاریخ 21 فروردین 1358 اقدام به افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نمودند.

عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند در طول این سالها مناسب بوده است و مردم بسیار زیادی در مناطق مختلف شهرستان نهاوند موفق شدند با دریافت تسهیلات صاحب خانه مقاوم شوند که این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

با توجه به قرار گرفتن شهرستان نهاوند بر روی گسل زلزله و زلزله‌خیز بودن این شهرستان ضرورت مقاوم‌سازی همه واحدهای روستایی شهرستان به شدت احساس می‌شود که باید با تلاش مسئولان شهرستانی و استانی و با ابلاغ سهمیه بیشتر مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی برای شهرستان و همکاری بیشتر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی در سالهای آینده همه واحدهای مسکن روستایی در نهاوند مقاوم سازی شوند.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/675476.jpg

 

در شهرستان نهاوند بیش از 23 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که به برکت نظام مقدس اسلامی در طول سالهای تشکیل نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 70 درصد از این مسکنها مقاوم و بهسازی شده اند.

داود سوری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مورد گفت: به برکت انقلاب اسلامی و تشکیل نهاد بنیاد مسکن نیز از جمله نهادهای خدوم و خدمتگذار مردم است که به توفیقات بسیار خوبی در سطح کشور رسیده است.

وی اظهار داشت: هر کاری که توسط این نهاد انجام شده است از خدمات نظام به مردم است که باید قدردان این خدمات باشیم و به حمد الله در شهرستان نهاوند نیز به خوبی کارها انجام شده است و از میانگین کشوری هم در زمینه مقاوم سازی جلو هستیم.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: از تعداد 23 هزار و 200 مسکن روستایی نهاوند تا کنون 15 هزار و 200 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده‌ است که آمار نسبت خوبی است.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1396/06/18/2909981418647320.jpg

 

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 168 روستا وجود دارد که در همه این روستاها مقاوم سازی و بهسازی مسکن های روستایی انجام شده است و در حال انجام است و علاوه بر این طرح هادی نیز در این روستاها در حال انجام است.

سوری گفت: در سال گذشته نیز در شهرستان نهاوند 500 واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شد که در مجموع با حمایت‌های انجام شده تاکنون 70 درصد از واحدهای مسکن روستایی در شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: امسال هزار و ۲۰۰ واحد سهیمه مقاوم سازی مسکن روستایی برای نهاوند در نظر گرفته شده است که تا کنون از این تعداد سهمیه ۴۰۰ واحد ابلاغ و در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در زلزله اخیری که در شهرستان نهاوند اتفاق افتاد واحد‌های مسکن روستایی شهرستان آسیب چندانی ندیدند که این نشان‌ دهنده عملکرد موفق ما در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکن‌های روستایی در شهرستان است.

با توجه به این گفته ها و با در نظر گرفتن اینکه میانگین مقاوم سازی درکشور کمتر از 40 دصد به خوبی این مقایسه نشان می دهد که بنیاد مشکن به عنوان یک نهاد خدمتگذار به وظایفش عمل کرده است و منشا برکاتی بوده است.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/675473.jpg

 

سوری در این مورد میگوید: این آمارنشان‌ می‌دهد که شهرستان نهاوند در سال‌های گذشته حداکثر استفاده را از موقیعت کرده است و در این زمینه موفق عمل کرده است و این روند ادامه دارد.

علاه بر مقاوم سازی اجرای طرح هادی در روستا از دیگر خدمات نظام به مردم است که باعث زیبایی روستاها و رفع آلودگی در روستا و همچنین ترغیب به ماندن مردم در روستاها می شود.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند در این مورد می گوید، تا کنون طرح هادی در ۷۰ روستای نهاوند با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است و طرح هادی در ۲۰ روستای نهاوند نیز در دست اجراست.

وی گفت: طرح هادی در مجموع در 60 درصد از روستاهای بالای 100 خانوار شهرستان نهاوند اجرا شده است و فازهای مختلف ان در حال اجرا یا مطالعه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما