تازه های سایت

کد مطلب: 32449
14. شهريور 1396 - 7:36
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری پنجمین جشنواره عکس «وقف چشمه همیشه جاری» در ۲۹ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن رضوی در نشست خبری، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی و طرح مهر تحصیلی اظهار کرد: نیاز‌های جامعه کنونی با جامعه ۵۰ سال گذشته تفاوت کرده است لذا برنامه‌ها و سیاست‌های این مجموعه نیز متناسب با دیدگاه و نیاز‌های جامعه کنونی طراحی می‌شود.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم فرهنگی اداره اوقاف استان برگزاری جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» است که امسال نیز پنجمین دوره آن با استقبال و شکوه هر چه بالاتر نسبت به دوره قبل خود مواجه بوده است.
حجت‌الاسلام رضوی با بیان اینکه امروزه موسسات و انجمن‌های خیریه و گرو‌ه‌های مردمی در کنار اوقاف در امر ترویج وقف دخیل هستند اضافه کرد: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ وقف و معرفی و بررسی ثمرات گران بهای آن در قالب هنر فاخر عکاسی و همچنین به پای کار آوردن عموم مردم به سنت حسنه وقف است.
معاون فرهنگی اوقاف استان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری بوده است عنوان کرد: ۳ هزار و ۲۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۳۸ اثر موفق به ورود به جشنواره شدند در این بین ۱ اثر نیز مربوط به هنرمند استان همدان است.
وی با بیان اینکه آثار ارسال شده به جشنواره توسط ۳ داور بین المللی داوری شده است ادامه داد: اختتامیه پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» ۲۹ شهریور ماه ساعت ۱۷ با حضور مسئولین استانی و کشوری در تالار فجر برگزار خواهدشد.
حجت‌الاسلام رضوی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که ۵ وقف در شهرستان ملایر، ۸ وقف در همدان، ۷ وقف مربوط به شهرستان نهاوند، ۴ وقف در تویسرکان، ۵ وقف در بهار و ۷ وقف در شهرستان رزن به ثبت رسیده است که عمده نیت واقفان ساخت مسجد، حسینیه و روضه خوانی بوده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در جهت سوق دادن هر چه بیشتر آحاد مردم به وقف و آشنایی با این سنت حسنه ۳ مرکز مشاوره وقف در شهرستان‌های همدان، نهاوند و ملایر تشکیل گردیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما