تازه های سایت

کد مطلب: 32428
13. شهريور 1396 - 8:03
معاون مدیرکل مدیریت بحران استان همدان:
۷۲ درصد منازل روستایی نهاوند بهسازی و مقاوم سازی شده است
معاون مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با بیان اینکه اسکان اضطراری در مدیریت بحران استان همدان مورد غفلت واقع شده است، گفت: ۷۲ درصد منازل روستایی نهاوند بهسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، قهرمان زارعی در جلسه مدیریت بحران شهرستان نهاوند اظهار داشت : اعتبارات مدیریت بحران بر اساس چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی بین شهرستان‌هایی که بیشترین مشکلات و بیشترین آسیب را در بروز بحران می‌بینند توزیع می‌شود.

زارعی اظهار داشت: تاکنون بیشترین اعتبارات مقاوم‌سازی به شهرستان نهاوند و بعد از این شهرستان به رزن  اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در اعتبارات تملک داریی نیز شهرستان نهاوند در اولویت قرار دارد و در این زمینه این شهرستان را به صورت ویژه می‌بینیم.

زارعی افزود: در بحث مقاوم سازی اعتبارات ما ملی است و در توزیع این اعتبارات هم تعداد واحد مسکونی و هم استقبال مردم و حادثه‌خیزی منطقه نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 23 هزار 129 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 90 تاکنون 16 هزار و 590 واحد مسکن روستایی در این شهرستان که معادل 72 درصد است بهسازی و مقاوم سازی شده است.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان بیان کرد: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان 43 درصد است در صورتی که در شهرستان نهاوند میانگین مقاوم سازی 23 درصد از استان جلوتر است و 41 درصد میانگین مقاوم سازی را در کشور داریم.

زارعی با اشاره به مدیریت بحران در استان گفت: متاسفانه در بحث مدیریت بحران در استان مورد مهمی که مورد غفلت قرار گرفته است بحث اسکان اضطراری است که امروز در راستای تحقق این هدف مهم در این جلسه گرد هم آمده‌ایم.

وی اظهار داشت: در بحث اسکان اضطراری رویکرد مدیریت بحران استان این است که تمام امکانات و زیرساخت‌هایی که برای آسیب دیدگان در بحران‌ها لازم و ضروری است باید برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما