تازه های سایت

کد مطلب: 32347
7. شهريور 1396 - 8:18
مدیر جهادکشاورزی نهاوند گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی نهاوند تولید گندم در این شهرستان را حدود 60 هزارتن پیش بینی کرده بودند که تا الان میزان تولید به بیش از 75 هزار تن رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر اظهار داشت: تولید گندم نهاوند فراتر از پیش بینی کارشناسان به مرز 75 هزار تن رسیددر سال جاری 12500 هکتار از اراضی آبی و 7000 هکتار از اراضی دیم شهرستان نهاوند به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود: پیش بینی می شد در زمان برداشت 60هزارتن محصول از این مزارع برداشت شود ولی با توجه به تلاش زیاد کشاورزان با تجربه شهرستان و نظارت های کارشناسان جهاد کشاورزی این میزان تاکنون به بیش از 75 هزار تن رسیده است.

باقری بیان کرد: استفاده بهینه از عوامل تولید از جمله استفاده از بذور اصلاح شده، سمپاشی بر علیه آفات و بیماری های گیاهی و مبارزه با علف های هرز همچنین نظارت دقیق بر فعالیت ماشین آلات برداشت تا به امروز تحویل گندم نهاوند رکورد افزایش تولید خوبی را زده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاونداظهار داشت: بر اساس گزارش مراکز خرید و کارشناسان میزان تولید گندم مرغوب نهاوند از مرز 75000 تن فراتر رفته است.

باقری گفت: نسبت به تولید سال گذشته 25 درصد افزایش داشته ایم و این در حالی است که بیشتر مزارع شهرستان نهاوند از منابع آب رودخانه ای و چاه های عمیق و نیمه عمیق جهت آبیاری با روش بارانی استفاده می کنند.

وی افزود: کاهش و نحوه پراکنش بارندگی و سرما و گرما زدگی تاثیر جزئی بر عملکرد غلات شهرستان نهاوند در سال جاری داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما