تازه های سایت

کد مطلب: 32314
5. شهريور 1396 - 10:21
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تعداد واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر در استان را یک هزار و 503 واحد اعلام کرد و گفت: در سطح استان در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت 1503 واحد فاقد متقاضی داریم که در 7 پروژه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن ظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهمیه مسکن مهر استان همدان 7 هزار و 607 فقره بوده که به همان تعداد عقد قرارداد شده عنوان کرد: تا امروز بالغ بر 5 هزار و 706 فقره از واحدهای مسکن به بهره برداری رسیده و از ابتدای سال تا کنون نیز با عنوان "مسکن مهر، مسکن حمایتی" بالغ بر 892 واحد قابلیت افتتاح دارد که در هفته دولت متناسب با شرایط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تعداد واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر در استان را یک هزار و 503 واحد اعلام کرد و گفت: در سطح استان در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت 1503 واحد فاقد متقاضی داریم که در 7 پروژه وجود دارد.

ظفری با بیان اینکه این واحدها عمدتا در نهاوند تعریف شدند و فاقد متقاضی مؤثر هستند اظهار داشت: یک پروژه در فامینن، دو واحد در کبودراهنگ، سه پروژه در نهاوند و یک پروژه در سردرود داریم که این پروژه‌ها به قوانین بالادستی در سطح ملی نیاز دارد و هر زمان که ابلاغ شد نسبت به انجام آن استان هم اقدام می کند.

وی گفت: بیش از 51 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار با عنوان تسهیلات، آورده متقاضیان و منابع داخلی بنیاد هزینه شده و مبتنی بر این هزینه بیش از 87 هزار متر مربع بنا ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه مجموع تعداد واحدهای قابل افتتاح روستایی و شهری 1766 واحد است افزود: این واحدها با هزینه کرد اعتباری 94 میلیارد و 100 میلیون تومان و احداث زیر بنایی 72 هزار و 150 متر مربع ایجاد شده است که از این تعداد 937 روستایی و 892 مسکن شهری است.

ظفری با اعلام اینکه در هفته دولت 12 پروژه با هزینه 4 میلیارد و 300 میلیون تومان آماده افتتاح است گفت: اگر این خدمات در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها نبود فاجعه مهاجرت را باید در سطح شهرها تحمل می‌کردیم ولی این خدمات توانسته از این فرآیند جلوگیری و آن را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه هدفگذاری صدور سند مالکیت سال 96 بالغ بر 2500 جلد  است تصریح کرد: حدود 3 درصد روستاییان ما از  مزیت سنددار شدن برخوردار شدند و باقیمانده ها یا موقوفات است یا واحدهای مخروبه رها شده ای که مالکان آن در استان حضور ندارند و رغبتی برای پیگیری ندارند ولی آمادگی داریم تا این سهمیه را تا دو برابر افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: تا کنون ۷۹ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن روستایی در استان همدان موفق به اخذ پایانکار از نظام فنی روستایی شدند و بهسازی و نوسازی بیش از ۸۶ هزار و ۱۴۳ واحد مسکن روستایی به اتمام رسیده است.

ظفری با اشاره به ساخت مسکن شهری در استان، تأکید کرد: مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با تلاش مسئولان استانی در سال ۹۶ به طور کامل به اتمام می‌رسد.

وی یادآور شد: سهمیه استان همدان ۷۶۰۷ واحد بوده که عقد قرارداد شده و تا به امروز ۵۷۰۶ واحد از مساکن مهر به بهره‌برداری رسیده است و از ابتدای امسال نیز ۸۹۲ واحد تحت عنوان مسکن مهر و حمایتی احداث شده که در روزهای هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای فاز یک عملیات بهسازی روستایی در استان،  عنوان کرد: از ابتدای آغاز برنامه تا کنون در بیش از ۶۶۹ روستا عملیات اجرایی فاز یک بهسازی انجام شده و ۳۷۸ روستا به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: ۱۳ روستای استان همدان به شهر تبدیل شده و ۲۶۹ روستا به صورت نیمه‌کاره در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که امیدواریم با هم‌افزایی منابع محلی بتوانیم سرعت بیشتری به اتمام این طرح‌ها بدهیم‌.

ظفری بیان کرد:‌هم اکنون فاز یک بهسازی ۶۶۹ روستا که معادل ۷۰.۹ درصد است، به اتمام رسیده که با میانگین کشوری که ۴۲ درصد است، فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد‌.

وی تأکید کرد: از محل قیر یارانه‌ای آسفالت معابر بیش از ۲۱۵ روستای استان همدان انجام شده که ۱۴۱ کیلومتر از معابر روستایی استان با ۳۵۷ میلیون ریال اعتبار آسفالت شد.

وی سهیمه امسال استان را ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلبون تومان دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون حواله  ۲۰۰۰ تن قیر یارانه‌ای برای معابر روروستایی استان صادر شده است.

ظفری اظهار کرد: مشارکت دهیاران، مردم و هم‌افزایی توان مدیران محلی رکن اساسی استفاده از سهمیه قیر یارانه‌ای است.

وی با بیان اینکه در منطقه جنوب و شمال استان نقاط پرخطر شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: عمده فعالیت‌های بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در این مناطق است به طوریکه زلزله اخیر نهاوند نشان داد بهسازی مساکن روستایی خوب بوده و گزارشی از تخریب مسکن روستایی در این زلزله نشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما