تازه های سایت

کد مطلب: 32248
1. شهريور 1396 - 8:17
مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان از تصویب طرح ناحیه جنوبی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدحسین مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: جلسه کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای بررسی ناحیه جنوبی استان همدان با حضور اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار شد و پس از ارائه گزارش و پرسش و پاسخ اعضا، طرح به تصویب رسید.

وی بیان کرد: با تصویب طرح ناحیه جنوبی استان همدان به عنوان طرح بالادست برای شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان زمینه برای توسعه هماهنگی، موزون و منسجم ناحیه فراهم خواهد شد.

مرادی عنوان کرد: سطح‌بندی مرکز جمعیتی و نظام سکونتگاهی ناحیه با توجه به پتانسیل و قابلیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی مراکز سکونتگاهی روستایی برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی است.

وی ادامه داد: در این طرح، ارتقای خدمات عمومی و کارآیی عوامل تولید در روستاها و شهرهای کوچک لحاظ شده و سطح‌بندی و پراکنش فعالیت‌های صنعتی و معدن و ایجاد هسته‌های اولیه صنعتی در راستای اشتغال پایدار ناحیه، ساماندهی نظام اقتصادی ناحیه به عنوان زیرنظام همبسته منطقه‌ای و تعیین نقش قالب شهرهای ناحیه در زمینه‌های تولیدی شامل صنعت، کشاورزی، خدمات و چگونگی تداوم اقتصادی آنها مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی یادآور شد: توجه به استانداردهای زیست‌محیطی با معیارهای بوم‌شناسانه در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حفاظت از مواریث طبیعی و تاریخی و کاهش آلودگی‌های محیطی و توازن ناحیه‌ای و توسعه پایدار منطقه‌ای از دیگر موارد لحاظ شده در این طرح است.

وی همچنین گفت: توجه به ساختار یکپارچه توسعه فضای کالبدی و زیرساخت‌های مرتبط و نحوه منطقه‌بندی و استفاده از اراضی برای فعالیت‌های عمرانی با توجه به نیاز منطقه در این طرح مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با تصویب این طرح زمینه برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای بدون ضابطه با فعالیت‌های غیرمرتبط ایجاد و همچنین از تخریب در اراضی کشاورزی و باغات جلوگیری خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: در طرح مذکور، بسترهای مناسب برای توسعه خطوط و شبکه راه‌ها و شریان ارتباطی در راستای ارتباط سریع، راحت و ایمن با شهرهای اطراف ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این طرح، بسترسازی مناسب با تدوین استراتژی‌ها و فعالیت‌های جدید برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری و امکانات بخش خصوصی در راستای فعالیت‌های تولیدی و با توجه به پتانسیل ناحیه و بالطبع شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

مرادی در پایان عنوان کرد: از اهداف این طرح، ارائه تراز مالی طرح توسط مشاور برای اجرای زیرساخت‌ها و طرح‌های کالبدی تأثیرگذار در ناحیه و جذب سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار منطقه‌ای است.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

استان همدان استانی پهناور است بهمین خاطر این تقسیم بندی های جدید ملاک عمل قرار می گیرد ؟؟؟؟؟ این مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه!!! همه این حرفها فقط بزرگتر کردن جیب و موقعیت ملایری هاست و بس. شما هم طبق معمول سانسور کنید.

دیدگاه شما